Avatar billede BiancaMai Praktikant
02. februar 2021 - 15:02 Der er 3 kommentarer

Diktafon/voice recorder der kan optage opkald?

Hej!
Jeg skal lave nogle telefoninterviews, men pga. GDPR må disse ikke optages og lagres med/på smartphone eller computer (risiko for at tredjepart får adgang).

Har nogen erfaring med hvordan lydkvaliteten bliver bedst mulig? Jeg tænker jeg om ikke andet kan forsøge at optage med diktafon mens opkaldet er på medhør. Men i så fald, ved nogen hvilken diktafon der ville kunne klare det med en acceptabel lydkvalitet?

Mvh
Avatar billede INK Ekspert
02. februar 2021 - 15:46 #1
Du skal vel under alle omstændigheder have samtalepartnerens godkendelse af optagelsen. Hvordan du optager kan ikke være afgørende.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2021 - 16:41 #2
der er dimser https://mashtips.com/call-recorder-devices-iphone-android/
og mange flere på google 'mobile phone recorder device'
Avatar billede BiancaMai Praktikant
02. februar 2021 - 18:16 #3
@ ink: tak for dit svar. Jeg har forberedt dokument med tilladelse mv til at optage interviewet, min uddannelse er meget opmærksom på at alle tilladelser er på plads, og at datahåndtering foregår korrekt, så det er der styr på. Og netop derfor er det krav fra min uddannelses side, at optagelsen med garanti kke må kunne tilgås af andre (hacking, korrupte apps eller lignende), og at jeg derfor enten skal optage på en ekstern enhed, der ikke kan opkobles til nettet, eller at jeg kun noterer svar i hånden.

@ Claes57: tak for linket. Jeg har googlet mig frem til samme liste, men synes at reviews var lidt svingende. Derfor er jeg interesseret i personlige erfaringer, eventuelt med andre enheder en dem på listen.