Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 19:18 Der er 47 kommentarer

" Der er ingen lydouputenhed" - ingen lyd fra HP

Hej
Jeg står i den situation, at jeg siden søndag ikke har fået lyd på min HP pavillion ( den er 1½ år gammel). Når jeg sætter markøreren hen på lyden nederst til højre, så står der " Der er ingen lydouputenhed".
Jeg har så prøvet at gå ind på enhedshåndtering >> systemenheder >> og kan dermed se et advarselstegn ved "Intel(R) Smart Sound teknologi OED. Jeg har prøvet at afinstallere og derefter geninstallere. Derudover har jeg også prøvet at opdatere driveren, men intet held.
Desuden så har jeg også prøvet, at downloade HP supporter, hvor de kunne kører igennem for fejlfinding med lyden, men den finder overhovedet ikke noget lydenhed. Jeg har til sidst prøvet at nulstille helt min computer, men der er stadig ingen lyd.

Jeg håber I kan hjælpe en fortvivlet gymnasieelev, som har svært ved at følge med online-undervisningen grundet den manglende lyd
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 19:23 #1
Hvilken kode er der ved fejlen?
Har du prøvet at højreklikke på enheden og vælge fjern enhed, men beholde driveren, og så genstarte pc så Windows forsøger at genfinde hardwaren og installere driveren?
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 19:27 #2
Ja, det har jeg prøvet, men der er ikke nogle ændringer. Den siger stadig, at den ingen lydoutput har
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 19:31 #3
Har du prøvet at køre fejlfindings værktøjet til lyd?
Hvis du har et lydikon evt med rødt kryds prøv at højreklikke på det og se om du kan køre fejl søgning.
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 19:36 #4
Ja, det har jeg også gjort, men den siger " problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen", også er valgmulighederne " Giv feedback" eller " luk fejlfindingsværktøjet"
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 19:40 #5
Hvilken fejlkode der der med "Intel(R) Smart Sound teknologi OED"?
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 19:44 #6
Der står følgende:

Enheden kan ikke starte. (Kode 10)

FW did not sent FW Ready notification.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 19:54 #7
Hvad hedder pc mere end HP Pavillon?
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 19:55 #8
Den hedder
HP Pavilion - 14-ck2850nj
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:24 #9
Er måske lidt bange for at fejlen du har, kan være opstået på grund af en opdatering til computeren der har lavet ændring i din BIOS.
Jeg har i tråde set at lyd på andre nogle andre HP modeller bliver deaktiveret hvis noget der hedder "Intel AMT Configuration" står som deaktiveret. Jeg kan dog ikke lige se om du har det i den bios din pc kører med.
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 20:28 #10
Det kan godt passe, fordi i søndags inden lyden forsvandt, og det røde kryds kom nederst til højre, så sagde den noget med opdatering..... det må være noget jeg ikke har tænkt videre over, da jeg senere på dagen, tænder PC'en og lyden er så forsvundet.Men hvordan kan jeg undersøge om bios på min pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:35 #11
Prøv at starte din pc fra bunden af. Med det samme trykker du gentagne gange på ESC (tror jeg det er på din). Der skal nu formodentligt komme et blåt billede frem med BIOS
Har du en fane der hedder "advanced" prøv at trykke på denne og se om du har noget ala dette herinde??
https://virtualizationreview.com/articles/2020/01/13/~/media/ECG/VirtualizationReview/Images/2020/01/art1.ashx
Meld lige tilbage på dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:35 #12
Du skal ikke pille i andre indstillinger derinde. Vi skal ikke gøre skaden værre ;-)
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 20:39 #13
Tænker du at jeg skal nulstille hele pc'en?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:41 #14
At nulstille pc har kun med filer på harddisken at gøre.
Jeg kan også se at nulstilling har du været igennem i din indledning.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:45 #15
Du skal også lige huske du stadig har reklamationsret på computeren!
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 20:47 #16
Undskyld hvad menes der med det?
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 20:49 #17
Nu har jeg startet pc op, og trykket esc, og nu er der fem valgmuligheder
F1 System info
F2 system diagnostics
F3 Boot device options
F4 BIOS setup
F11 system recovery
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:49 #18
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 20:51 #19
Yes, det er jeg godt klar over, men ville se om det var en mulighed, at jeg kunne løse det, så jeg ikke mistede mere af min undervisning grundet den manglende lyd
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:51 #20
#17 hvad sker der når du trykker F2 og den tjekker systemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:53 #21
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 20:54 #22
Skulle vælge sprog og efter valg af sprog har jeg følgende valgmuligheder

systemoplysn.
symptomtest
systemtest
test af komponenter
firmware-administration
testlogge
sprog
afslut
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 20:56 #23
Test af komponenter skal du køre.
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 21:02 #24
jeg har tidligere snakket med hp support, hvor de sagde jeg skulle gør følgende
.F2
- test af komponenter
Højtaler og afspilningstest
Til lydtesten hørte jeg fem toner fra computeren, og da jeg starter den op er lyden der stadig ikke
Avatar billede hjælp23 Novice
02. februar 2021 - 21:04 #25
Den siger at lydafspilningstesten også er godkendt, og jeg kan høre lyd fra pc, men ikke når jeg er på YoutTube eller andet
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 21:07 #26
Har du nogle musik numre på pc?
Kan de afspilles evt med VLC afspiller?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 21:07 #27
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 21:10 #28
Prøv en anden browser til at afspille med fra Youtube.
Bruger du Google Chrome nu , prøv en anden Microsoft Edge eller Firefox evt.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 21:11 #29
Nå support slut for i aften. Håber du kommer i mål. Ellers er jeg der igen i morgen sidst på eftermiddagen.
Avatar billede hjælp23 Novice
03. februar 2021 - 12:06 #30
har prøvet at spille lyd med andre som Microstoft Edge osv. Har også prøvet at afspille noget musik, som ligger på pc'en, men det virker ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2021 - 15:16 #31
#25 Hvilke lyde er der tale om du hører? Er det Windows systemlyde udelukkende?
Avatar billede hjælp23 Novice
03. februar 2021 - 18:24 #32
#31 det er nogle toner, som kommer fra selve lydafspilningstesten. Dog er der stadig det røde kryds, når jeg tænder min pc normalt, og jeg vil kunne stadig ikke høre noget lyd
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2021 - 19:57 #33
Det lyder som om driveren ikke bliver indlæst korrekt når du starter Windows
Kan ikke finde drivere ud fra det nummer du skriver.
Har du kigget i Windows Update om der er drivere til hardware?
Avatar billede hjælp23 Novice
03. februar 2021 - 20:46 #34
Jeg har prøvet.... opdatere alle de nye opdateringer i Windows Update. Tror det er noget, som vist skal ende ud i en reklamation desværre, fordi det ser bare ud som om at alt lyd er forsvundet, og ikke at der mangler en opdatering eller lign.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2021 - 06:39 #35
Ok.
Har du overvejet at prøve en usb lydendhed som jeg har linket til?
Eller har du anden pc du kan låne til undervisningen?
Avatar billede hjælp23 Novice
04. februar 2021 - 10:47 #36
Jeg låner min mors gamle pc lige pt, men den kører ikke så godt, så jeg må nok erhverve mig en usb-lydenhed
Avatar billede hjælp23 Novice
04. februar 2021 - 10:48 #37
Men inden jeg går ud og køber mig en usb-lydenhed, hvordan vil den kunne hjælpe mig, når det er lydkortet på selve pc'en, der er galt med
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2021 - 11:18 #38
På den måde at lydkortet nu er i selve usb delen og ikke indbygget på bundkortet.
Du kan jo så ikke bruge højttalerne der er i den bærbare. Du er nødt til enten at montere højttalere eller bruge headsæt.
Hvis du køber en usb lydkort, så deaktiver det interne lydkort i enhedshåndteringen før du monterer det nye lydkort.
Avatar billede hjælp23 Novice
04. februar 2021 - 11:51 #39
#38 Det vil jeg prøve! Men ellers tusind tak for din hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2021 - 11:53 #40
Det var så lidt. Jeg håber for dig du få lyd på så studiet kan genoptages :-)
Avatar billede hjælp23 Novice
04. februar 2021 - 19:00 #41
#40
Hej Igen, har du nogle anbefalinger til nogle USB-lydkort? Har aldrig købt en før, så ved ikke, hvilke der er gode.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2021 - 19:19 #43
Jeg har ikke nogen anbefalinger. Jeg har engang købt usb wifi da det interne gik i stykker på en bærbar Har ikke købt lydkort på usb.
Men jeg ville da forsøge med det du har overvejet hvis jeg var i din situation :-)
Avatar billede hjælp23 Novice
04. februar 2021 - 19:29 #44
Jamen så prøver jeg det bare. Igen tusind tak, din hjælp er virkelig værdsat :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2021 - 09:06 #45
Kom du videre her??
Avatar billede hjælp23 Novice
14. februar 2021 - 09:14 #46
Jeg fik købt en USB-lydenhed, og den fungerede fint, da jeg fik lyd på.... men nu er jeg løbet ind i et nyt problem, fordi når computeren tændes, så kører blæseren, men skærmen forbliver sort.. Tror jeg er nødsaget til at sende den til reklamation i morgen
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2021 - 10:04 #47
Ok det er selvfølgelig ærgerligt med billedet.
Nu er du jo forholdsvis ny bruger her. Når der fremkommer en brugbar løsning g på det der spørges ind til så vælger man dette forslag som løsning på problemet. Har man en tråd h pr der ikke fremkommer en løsning så skriver man blot ingen løsning selv og markerer dette svar der lukker tråden. Det er nemlig sådan at hvis man har en del tråde hvor man glemmer dette så vil mulige hjælpere måske springe den nye tråd over. Og det ønsker du vel ikke vel?