Avatar billede MECCA Novice
08. februar 2021 - 23:35 Der er 6 kommentarer

Pixeline i Pixieland - Windows 10

Hejsa
Jeg har opstillet en Vituel computer, med windows XP (32-bit). Det fungere fint, jeg kan installere spillet på VM, men når jeg vil starte spillet går der et kort øjeblik, hvor den loader hvor der så kommer en fejlmeddelse hvor der står: "Macromedia Projector has encountered a problem needs to close." Nogen der ved hvad dette kan betyde og hvordan jeg kan fixe det, så jeg kan få spillet til at virke?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2021 - 17:32 #1
MacroMedia var et system, man kunne bygge andre programmer oven på - ligeom det nu nyligt nedlagte Adobe Flashplayer. Og i øvrigt købt af Adobe på et tidspunkt, så det ses ofte som "Macromedia Flash Player".

Jeg kunne forestille mig at en opdatering af Macromedia ville kunne løse problemet.

Men det er jo et gammelt program, så der er ingen downloads hos Adobe længere (af hvad jeg kan finde) - så du må ty til 3. parts sider som http://software.oldversion.com/windows/macromedia-flash-8-0
Avatar billede MECCA Novice
09. februar 2021 - 18:27 #2
Hvordan får jeg exe filen ind i min virtuel windows XP, så jeg kan installere den der?
Avatar billede MECCA Novice
09. februar 2021 - 18:41 #3
Desværre var opdateringen ikke løsningen, den kommer stadig med denne fejlmeddelse. Kan man slå denne macro projector fra?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2021 - 19:12 #4
Jeg ved ikke hvor du fik "Macro projector" fra... - men nej. Er et program til at køre oven på Macromedia, får du det ikke til at virke ved at afinstallere Macromedia.

Det vil svare til at få Windows til at køre uden en harddisk, fordi der er fejl på harddisken... - det giver jo ikke mening.

Du må prøve at afinstallere og installere igen.
Avatar billede MECCA Novice
09. februar 2021 - 19:26 #5
Afinstallere spillet? Eller opdateringen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2021 - 19:46 #6
Begge dele - prøv forfra. Der kan være sket en fejl under installationen.

Men jeg ville prøve at installere Macromedia først.