Avatar billede Kurt Trier Novice
10. februar 2021 - 14:39 Der er 19 kommentarer

Windows 20H2 fryser med AutoCad 2010

Hej .
Når jeg på min 32 Bit maskine med AutoCad 2010, downloader Windows version 20H2 og installerer den kan jeg ikke længere åbne nogle programmer, udover  jobvisningen hvorfra jeg så kan genstarte med samme resultat.
Alle de ikoner der er på skrivebordet virker ikke, de bliver kun markeret når jeg kører musen henover dem og stort set alt på proceslinjen er væk.
Hvis jeg derimod ikke henter Windows versionen 20H2 kører alt perfekt.
Kan i komme op med et forslag til løsningen af dette problem vil jeg blive meget glad og taknemlig.
Mvh. KTP
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2021 - 15:07 #1
Tvangsopdaterer du til den nye version?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2021 - 15:07 #2
Og det er Windows 10 jeg mener.
Avatar billede Kurt Trier Novice
10. februar 2021 - 15:56 #3
Hvad mener du med tvangsopdaterer? Den ligger på maskinen under Windows opdater og der kan /skal jeg bare trykke på hent.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2021 - 16:09 #4
Ok. Så burde Windows 10 klar til at hente den nyeste version af systemet.
Hvilket antivirus bruger du? Er det Windows eget?
Avatar billede Kurt Trier Novice
10. februar 2021 - 16:21 #5
Ja pt. men ellers bruger jeg Bullguard premium..

Men det har jo ikke noget med det at gøre, for når jeg undlader at hente og installere Windows 20H2 versionen, så er der ingen problemer, så kører alt som det skal.
Jeg prøvede så at installere Windows forfra og først da  Windows version 20H2 var installeret installerede jeg AutoCad 2010 og problemet kom igen efter en genstart.
Har også prøvet i den anden rækkefølge med samme udfald. Men når jeg undlader Windows version 20H2, er der ingen problemer. Så det er helt klart noget i og omkring Windows version 20H2 der udløser problemet.
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. februar 2021 - 17:01 #6
Nu skriver du "på min 32 Bit maskine" , har du prøvet at installere windows 64 bit ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2021 - 17:09 #7
#5 Ja det ser ud til den kikser der.
Kan se der ingen garantier er at Autocad 2010 skal virke med Windows 10 så det er måske måden man installerer den på der kan gøre udfaldet.
Kører du som administrator på computeren og højreklikker du på installationsfilen og vælger kør som administrator?
Prøv evt at kigge lidt på trådene her om der kan være hjælp:
https://windowsreport.com/autocad-not-working-windows-10/
Og her https://www.windowsphoneinfo.com/threads/autocad-2010-freezing-fresh-install-of-windows-10-v2004-solution.384709/
Avatar billede KHN Guru
10. februar 2021 - 17:45 #8
Kør evt. også installationsfilen i Windows 7 kompatibilitetstilstand.

System requirements for AutoCAD 2010:
https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-AutoCAD-2010.html
Avatar billede Kurt Trier Novice
11. februar 2021 - 20:21 #9
Jeg har en ide om at jeg har fået en løsning på det aktuelle problem, men nu kan jeg lige pludselig ikke installere eller finde Net Frame Work 3,5 på computeren når jeg skal installerer min AutoCad 2010, det har ellers virket fint. Derfor kan jeg pt ikke komme videre med min installation. Nogen der har et forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2021 - 22:20 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2021 - 22:34 #11
Prøv at gå i programmer og funktioner og vælg "Slå Windows funktioner til og fra"
Har du Net Framewortk 3,5 her inde og er den tjekket af at den skal bruges?
Avatar billede Kurt Trier Novice
11. februar 2021 - 23:39 #12
Ja jeg har været inde i Windows funktioner og der er den slået til.
Det virker som om det er den versionsopdatering der hedder 20H2 der forhindre mig i at installerer min Auto cad som starter med at sige den skal installere NetFramework 3,5 for at Auto cad  kan køre og fungere. Tror jeg bliver nød til at vende tilbage til en tidligere version af Windows 10, der  var der ikke de problemer, Til gængæld så kan der jo blive noget med sikkerheden i Windows.
Avatar billede Kurt Trier Novice
11. februar 2021 - 23:41 #13
Hvad mener du med "Er den tjekket af at den skal bruges"?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2021 - 23:43 #14
#13 At funktionen burde være tilgængelig i systemet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2021 - 23:48 #15
#12 Har du ikke forsøgt det der står i linkene i indlæg #7?
Avatar billede Kurt Trier Novice
12. februar 2021 - 16:12 #16
Ja , jeg har forsøgt det meste, men nu har jeg fjernet Windows 20H2 opdateringsversionen og alt kører som det skal, dog har jeg også fjernet den MS Visual C++ 2008 som Auto Cad installerede. Og kører nu kun på den jeg fik fra Windows. Lige nu laver HD. hvorefter jeg vil prøve at installerer MS Visual C++2008 Redistritutable X86 9.0.21022 og Windows version 20H2.
Hvis der så er mere end en af MS Visual C ++ 2008 versionerne må jeg prøve at slette den ene, måske den ældste version. og så håbe på det bedste.
Avatar billede Kurt Trier Novice
12. februar 2021 - 16:14 #17
Der skal stå Cloner jeg HD.en.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2021 - 16:21 #18
Held og lykke :-)
Avatar billede Kurt Trier Novice
13. februar 2021 - 14:12 #19
Den gik ikke, når jeg ligger den nye Windows opdatering på maskinen, nærmest forsvinder AutoCad 2010 , sammen med min Office pakke 2019 og et par andre programmer som jeg bruger. Jeg kan bare lade være med at installere den opdatering så kører alt super godt. Det må jo værre noget i Windows 20H2 opdateringen der ødelægger det hele.
Kan jo heller ikke blive ved med at installerer min Office pakke, tror der er begrænset muligheder for det.
De andre programmer kan jeg jo installere igen.
Så det eneste der ikke lade sig gøre er installation af AutoCad 2010 versionen.
Har prøvet det meste af det der foreslås, i hver fald det jeg forstår og kan gøre selv.