Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 09:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Meningsmåling vedr. brug af Eksperten

Som bruger af Eksperten gennem mere end 10 år synes jeg der er måder man bruger siden på, der fungerer forkert. Jeg vil derfor gerne have jeres vurderinger af følgende.
1: Når man modtager mails fra eksperten, så er der som standard kun denne bemærkning i mailbakken:
"Der er kommet en kommentar til et spørgsmål du følger"
Der står intet om hvilken tråd det kommer fra og er der mange indlæg i tråden er der EN linje for hvert indlæg.
Jeg synes jo det ikke giver meget overblik når man måske ser 20 linjer i mailbakken lige med denne besked. Man bliver derfor nødt til at åbne hver mail for at se hvilken tråd der er tale om.
Mit forslag til ændring ville være at som notifikation skulle komme:
Eksperten + ( overskrift på tråd).
Så kunne man have et overblik på hvilke tråde der blev skrevet i samt man ikke behøvede at åbne alle 20 tråde.
2: Notifikations klokken:
Den bliver rød når der kommer besked i tråde. og er der flere tråde der er svaret i kan man se disse når man trykker på klokken.
Men når man så har kigget, ja så forvinder alle markeringer på de notifikationer hvis man vælger en af trådene. Jeg synes det er en dårlig løsning for denne notifikations mulighed. Her er mit forslag at trådene forbliver synlige, og man på klokken har en knap hvor der står "alle notifikationer er læst" og de så slukkes.

Spørgsmålet til jer lyder: Hvordan oplever i selv disse måder folkene bag Eksperten  har valgt at lave siden på?

Venlig hilsen 220661
Avatar billede mort1 Ekspert
13. februar 2021 - 11:55 #1
Vedrørende dit 1. spørgsmål, så deltager jeg ikke i så mange grupper eller tråde, at jeg synes det er et stort problem.
2. spørgsmål, med "Notifikations klokken" Jeg er enig i problematikken, og kan sagtens se dit forslag som en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 14:20 #2
Tak for din kommentar mort1 :-)
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2021 - 14:33 #3
Jeg forstår ikke helt dit problem. De mails jeg modtager ser sådan ud:

Notifikation fra Computerworld

OG IT-nørd har kommenteret spørgsmålet Udskiftning af batteri på 5 år gammel macbook air?, som du følger på Eksperten.

Venlig hilsen
Computerworld / Eksperten

Er dine mails anderledes, så er det måske indstillinger?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2021 - 15:28 #4
I Office Outlook ser mine ud som hos ink.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 15:34 #5
#3 Når jeg deltager i tråde ser de mails alle ud på den måde her inden jeg åbner dem
https://ibb.co/GsS68GP
Jeg kan ikke se hvilken tråd der er tale om, og der kan være 20 ens linjer med flere forskellige tråde. Notifikation fra mail kunne vel lige så godt indeholde hvilken tråd det er fra. Så ville det jo være nemmere at se om man behøvede at åbne alle mails.
Om det er indstillinger i Jubii web mail det kan jeg ikke sige ink??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 15:37 #6
Er det her overskueligt??
https://ibb.co/30H6J6n
Det er det jeg oplever i min webmail.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 15:45 #7
Og her har jeg fået notifikation at  poko1  har skrevet i min tråd, hvor jeg ikke har fået det fra ink selvom den er kommet lang tid før
https://ibb.co/VBWNXcN
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 16:13 #8
Poko1 og ink ser jeres mail bakke også sådan ud inden i åbner mails for at læse dem?
https://ibb.co/wMs4W6L
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2021 - 16:43 #9
Nej overhovedet ikke.
https://ibb.co/Km2x34V
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 16:47 #10
#9 Det må så være fordi jeg bruger webmail så??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 16:59 #11
#9 poko1 får du flere mails med samme spørgsmål du ikke har åbnet?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2021 - 17:07 #12
I snakker forbi hinanden... Det er mail-header info, der er intetsigende - i selve brødteksten er det ok, men hvorfor ikke bruge link-teksten i brødteksten som tekst i header, så man slipper for at klikke igennem en aktiv tråd når man lige har læst alle indlæg igennem.
I fx https://ibb.co/Km2x34V
så ville det være meget mere brugervenligt, hvis overskriften var
Meningsmåling vedr. brug af experten
i stedet for den intetsigende
Der er kommet en kommentar til et spørgsmål du følger
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 17:15 #13
Tak claes57 for dit indlæg. Jeg har kigget indstillinger i min Jubii mail i gennem. Der er ikke lige som jeg ser det noget jeg kan justere på.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 17:26 #14
Nu er det sådan at Jubii mail i gratis versionen jeg bruger stopper til april, og jeg ikke ønsker at fortsætte med den.
Jeg har en Gmail liggende som jeg tænker Eksperten og Facebook blandt andet skal over på. Vil mine mails komme til at se anderledes ud når jeg skifter til Gmail?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2021 - 17:48 #15
nej - mails bliver som tidligere uanset mailprogram - eksperten har sat en fast tekst i header, og det gør, at vi ikke kan sortere i deres mails, så vi hurtigt kan rydde op i et spørgsmåls indlæg.
Hos mig er der en konto hos tdc, der udelukkende kører mails fra eksperten - og jeg kan kun sortere i emner mellem
Der er kommet en kommentar til et spørgsmål du følger
og
Folk synes godt om din kommentar
Hvis spørgsmålet nu var nævnt i emne/header, så kunne jeg sortere på det, og have alle
Meningsmåling vedr. brug af Eksperten
i en gruppe, så de kunne slettes på én gang når jeg havde læst, eller spg var lukket.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 17:53 #16
#15 Ok. Tak for dit svar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2021 - 17:34 #17
Hej Mort1, ink, poko1 og claes57.
Jeg tror ikke der kommer til at ske mere i tråden her så jeg lukker den af igen.
Jeg takker for jeres indlæg og jeres tid :-)
Jeg har heller ikke hørt noget fra den tråd jeg oprettede for et par år siden jeg skrev lidt i igen. Jeg tror ikke der kommer til at ske noget som helst fra udviklernes side i sagen her desværre.
Venlig hilsen 220661