Avatar billede Uvanga Ekspert
15. februar 2021 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Office 2010 upgrade til Office 2019

Office 2010 er stoppet med opgradering og support, derfor ønskes opgradering til Office 2019. Jeg kan se på nettet at denne opgradering er gratis. Også fundet en fremgangsmåde for denne opgradering.
Spørgsmål er: Er der nogen der har erfaring med at opgradere, og om det forløber problemfrit? Iflg. vejledning ser det enkelt ud... Det drejer sig om 3. parts PC, så jeg vil gerne være på sikker grund, inden jeg udfører opdatering.
Selv anvender jeg LibreOffice, så jeg har ikke denne udfordring.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2021 - 11:15 #1
Jeg ved ikke om dette link kan være en hjælp:

https://support.microsoft.com/da-dk/office/hvordan-opgraderer-jeg-office-ee68f6cf-422f-464a-82ec-385f65391350

Jeg har selv haft Office 2010 på både min stationære og min bærbare, men skiftede over til Office 2019 i hhv. efteråret 2019 og januar 2020. Om der lader sig gøre at opgradere ved jeg ikke.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. februar 2021 - 11:40 #2
ad #1
Tak for info. Den vejledning jeg har fundet på nettet viser dette -
Upgrade Office 2010 to 2019 for Free:
https://ibb.co/ThnjB9P
Men jeg kan godt se på det link du sendte at man skal købe ny Office version. Jeg tror jeg vil prøve mig frem, og i første omgang se hvad opdatering vil gøre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2021 - 12:38 #3
Der er visse ældre Word filer der ikke kan åbnes med Office 2019, men som du skriver har du Libre Office, og disse filer kan godt åbnes med Libre Office.Microsoft
Share Point Designer har Microsoft været så "smart" af udelade fra Office 2019, men det lader sig gøre at downloade dette program separat.
Avatar billede INK Ekspert
15. februar 2021 - 15:25 #4
#2 Den viste side er næppe en Microsoft side?
For mig ligner det en fup-side. Har i alt fald intet hørt eller set om gratis opgradering fra Microsoft Office 2010 til Microsoft Office 2019.
Hvis din ven insisterer på Microsoft Office, må han nok til lommerne. Flere firmaer sælger dog genbrugslicenser til rimelige penge. Se flere tråde herom.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. februar 2021 - 15:54 #5
Til alle:
Ved nærmere efterforskning viser det sig at microsoft omgår forklaring lidt lemfældig.
Free opdatering er for microsoft 365!!!
Ydermere skriver de inde i teksten: "There is no free update from Office 2010 to 2019" Det er skrevet i versaler, hvilket jeg dog vil undlade.
Såeh man må nok til lommerne, og købe en ny licens. Der er som #4 nævner flere udbydere at disse. Jeg vil nok købe hos e-nemt.dk hvor jeg har gode erfaringer med både levering og support. Lidt dyrere end visse andre steder, men levering og aktivering fungerer hurtig og godt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2021 - 16:00 #6
Officepakke.dk er også helt fint. Der købte jeg Office 2019 Pro til både min stationære og bærbare. Men der er også andre steder.

https://www.officepakke.dk/collections/windows?gclid=EAIaIQobChMI-_Sny5Ps7gIVIUiRBR3PYg1EEAAYASAAEgJ1_vD_BwE
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2021 - 16:12 #7
#4 Jeg har også på fornemmelsen at siden ikke er helt reel.
Jeg har aldrig hørt om muligheden for at opgradere Office 2010 til f.eks. Office 2019.
Det er noget andet med opgraderingen af Windows 7 og Windows 8/8.1 til Windows 10.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. februar 2021 - 16:20 #8
ad #6 Jeg kender godt officepakke.dk og kan se at priser er meget ens med e-nemt.dk
Har dog ikke handlet med officepakke.dk, men i og med du kan sige god for den, vil jeg tilføje den til min "positiv liste"
15. februar 2021 - 16:25 #9