Avatar billede CasperN Praktikant
15. februar 2021 - 18:58 Der er 4 kommentarer

Spil vil ikke åbne

Hej

Min søn købte for et par måneder siden en ny gamer PC.
Den har kørt upåklageligt indtil nu.

Pludselig vil den ikke længere åbne blandt andet hans spil. Når man forsøger lukker den lige så hurtigt dem ned igen, inden man når at komme ind og man ender bare tilbage på skrivebordet.
Det samme sker, hvis man f.eks. åbner indstillinger for at gå tilbage til et gendannelsespunkt. Her lukker den også ned stort set med det samme, og ryger retur til skrivebordet.

Den melder ikke nogen fejl.

Eneste spil der virker er Counter Strike. Det kører upåklageligt.

Nogen der har bud på hvad der kan være galt og hvordan det løses ?

Den starter fint op når den tændes.

På forhånd tak

Vh
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2021 - 20:49 #1
Hvor stor er harddisken/SSD'en, som programmerne er installeret på, og hvor meget fri plads er der på den?

https://www.windowscentral.com/windows-10-check-free-space-hard-disk

At Windows Restore Ponts ikke virker, kan skyldes, at der ikke er plads nok på harddisken eller SSD'en. Og det samme problem kan opstå med spillene, selv om der tidligere burde have været advarsler om "Not sufficient space" eller lignende ved installationer eller opdateringer.
Avatar billede CasperN Praktikant
15. februar 2021 - 21:24 #2
Tak for dit svar. Den er på 500 gb, og der er 150 gb ledig.

vh
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2021 - 21:40 #3
Prøv at læse linket herunder om "System Restore Point" (gendannelsespunkt). Læs det hele og find så punktet "USE A RESTORE POINT". Hvornår er det sidste gendannelsespunkt fra?

Læs også punktet: "SET UP SYSTEM RESTORE". Er "System Restore" slået til?

https://www.theverge.com/21266665/windows-10-restore-point-how-to-security-pc-software-registry-configuration
Avatar billede CasperN Praktikant
19. februar 2021 - 18:10 #4
Eneste gendannelsestidspunkt jeg kunne vælge var efter fejlen opstod. Jeg endte med nulstille computeren, og geninstallere hans spil.
Virkede fint i 2 dage, hvor der ingen problemer har været.
Nu er præcis samme problem opstået igen. Kun Counter Strike virker, og der er også problemer med at åbne diverse indstillinger.

Undrer mig efterhånden noget over hvad der er galt.

vh