Avatar billede Helena13 Juniormester
19. februar 2021 - 10:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP mig af med Microsoft Bing

Hej eksperter.

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!
Jeg kan pludselig ikke bruge Google Chrome længere, når jeg søger! Google Chrome åbner som startside, da jeg har valgt den til det,men så snart jeg skriver noget i søgefeltet og klikker søg, viser den pludselig alle søgeresultater i Microsoft Bing! Jeg vil bruge Google, da jeg er vant til denne søgemaskine.
Jeg må have downloaded et eller andet, der bagom har lavet rav i systemet - jeg vil have Microsoft Bing væk.
Jeg har kigget i programmer, om der er noget i forhold til Bing, jeg kan fjerne - men jeg kan ikke se noget.
Jeg har også valgt Google som søge maskine i advancerede instillinger i browseren og slettet alle andre alternative søgemaskiner, så der kun står Google - ligemeget hjælper det.
Når jeg bestiller Bilka-to-go og søger på en vare i Bilka's søgefelt, ryger jeg direkte på Bing's søgeresultater med den vare, jeg nu har søgt efter.

HJÆLP :-).

Hjæælllppp
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2021 - 13:57 #2
#1 er så fra 2015 -
klik på ... (top højre)
indstillinger
persondata, søgning og tjenester
adresse- og søgelinje
søgemaskine, der bruges i adresselinjen rettes til google.dk
adresselinjesøgemaskiner - klik på ... ud for Bing, og slet den

jeg har ikke fundet, hvor man retter Nyt faneblad til at bruge google i stedet for bing.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2021 - 13:59 #3
hvis du samme sted sætter edge til at søge via adresselinje i stedet for søgefelt, så bruges google, hvis det var dit valg jf #2
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2021 - 15:22 #4
På siden vælger du at  trykke på de tre prikker øverst til højre.
tryk på indstillinger så popper der en side op hvor du trykker på
søgemaskiner her kan du nu vælge Google.dk
https://ibb.co/r39nYnM
Avatar billede Helena13 Juniormester
20. februar 2021 - 17:30 #5
Tak for jeres hjælp. Jeg fandt dog selv ud det :-).

Men tusind tak.