Avatar billede Cool Novice
19. februar 2021 - 16:47 Der er 1 kommentar

Billedkvalitet messenger

Min PC'er er en ASUS, hvor jeg bl.a. benytter Messenger på Facebook.

Ved videoopkald har billedet fra start af været ganske normalt skarpt på modtager, men mit lille hjørnebillede (altså af mig selv) er uskarpt eller rettere mega sløret.

Hvad kan jeg gøre for at optimere og således få begge billeder skarpe?

Jeg håber, at min valgte kategori er korrekt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2021 - 20:36 #1
Det kan være vedkommende du taler med, har et 720/1080P kamera og dit indbyggede kamera er af dårligere kvalitet.
F.eks. har jeg et indbygget i en HP Elitebook, der kan jeg sagtens se mit billede er væsentligt ringere kvalitet, end mine kolleger der sidder på HD1080P webcams.
Så det er ikke sikkert du kan indstille det og få det bedre. Men hvis du fortælle model på din pc, kan vi måske finde ud af hvad kvalitet dit webcam er i.
Og ellers kan du jo altid købe en 720/1080P webcam som eksternt udstyr.