Avatar billede Pernille Novice
19. februar 2021 - 20:47 Der er 9 kommentarer

USB til PC

Jeg har optaget film fra tv til usb-stik.
Jeg sætter usb-stikket i min pc og åbner det.
Filerne vil ikke åbne på pc'en.
Filerne står i 'ts' fil.
Jeg er blevet anbefalet "vlc". Men åbner jeg filen der, åbner den ikke, fordi der står at filen varer 00:00 min. (på tv'et er det 20 min).
Ved Media Player, vil den ikke åbne.

Sætter jeg usb-stikket i tv'et varer det optagede 20 min, som oprindeligt.

Hvorfor kan jeg ikke åbne det og hvorfor står der, at det kun varer 00:00 min?
Jeg vil gerne lægge det over på en bræbar-dvd-skive (til eget brug).

Jeg har åbnet det i et brænderprogram, hvor der også står, at filen fylder et antal GB. Men den vil ikke brænde.

Pernille
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2021 - 20:55 #1
Er det en video du har optaget på dit TV?
Så kan du ikke afspille det på en Pc:
Avatar billede milter Ekspert
19. februar 2021 - 21:05 #2
Optagelsen er formentligt krypteret på en måde, så den kun kan afspilles på dit TV.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2021 - 23:52 #3
Ja det er krypteret kun til at blive afspillet på det udstyr det er optaget fra. Og grunden til dette er at man ikke må benytte det optagede til at oprette nye digitale kopier.
Avatar billede Pernille Novice
21. februar 2021 - 09:13 #4
Det tænkte jeg også.

Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2021 - 10:03 #5
Velbekomme :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2021 - 04:24 #6
Har du optaget udsendelsen med Chrome udvidelsen TV4Ever?
Nogen gange laver den nogle fejl i den færdige optagelse.
Har du forsøgt at afspille optagelsen direkte på fjernsynet. (Under forudsætning at det er et smarttv).
Ellers er Vlc et godt bud til afspilning, og den kan som regel også afspille de filer med fejl i. For at konvertere optagelserne er der flere programmer du kan overveje, jeg foretrækker selv Prism Video Converter fra NCH Software. Den konverterer hurtiigt med et minimalt tab af kvalitet.
Hvis du konverterer til formatet mpeg4 så kan dit fjernsyn med garanti afspille filerne, dog under forudsætning af, at filerne kan konverteres (pga. fejlen).
Avatar billede Pernille Novice
22. februar 2021 - 09:33 #7
Uha. - Chrome udvidelsen TV4Ever ved jeg ikke, om den er optaget i.
Jeg har prøvet Prism Video Converter. Den siger, den ikke kan åbne filen.
Så øv.

Men jeg kigger efter lignende

Men tak for hjælpen. :)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2021 - 09:42 #8
Svarede du ikke at du har optaget fra Tv til USB Stik? I så fald så glem alt om at overføre til Pc: Dette er jo netop gjort for at hindre muligheden for at kunne  Distributionere!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2021 - 11:57 #9
Ja jeg forstår heller ikke hvorfor man bliver ved med at skrive om programmet der kan konvertere om. Uanset hvad så er det ulovligt at forsøge det så det er i mod de regler vi arbeder  under her.