Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2021 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deaktiver musepladen

Jeg har en ældre mac ( ca 8 år)
Kan jeg på en måde deaktiver musepladen ved genvejs taster ?

Tror den er trykket ned hele tiden  og jeg vil prøve at sætte en ekstern mus til.

Allan
Avatar billede INK Ekspert
22. februar 2021 - 12:00 #1
gå i Systemindstillinger, Tilgængelighed, Markørstyring og sæt hak i feltet: Ignorer pegefelt når mus tilsluttet.
Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2021 - 13:17 #2
Kan ikke kommer der ind pga pegefeltet er aktiveret.
Håber der er en genvejs kommando. fx F9+p
AU
Avatar billede INK Ekspert
22. februar 2021 - 13:23 #3
Så må du skrue bagepladen af og fysisk pille stikket for pladen fra. Du kan udskifte pladen eller evt. reparere den. Måske er en justering nok?

Kan du ikke med en ekstern mus få adgang?
Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2021 - 14:30 #4
Tak det virker

Hvor kan man Justere den ?
Avatar billede INK Ekspert
22. februar 2021 - 18:32 #5
Selve placeringen i hullet kan være forskubbet, så pladen rører kanten. Det kan justeres og løser måske problemet.
Avatar billede Nicolai Novice
22. februar 2021 - 19:52 #6