Avatar billede larsenan Juniormester
24. februar 2021 - 17:28 Der er 7 kommentarer

ny Lexmark CS417dn printer blankt

Hej, jeg har købt denne printer hos compumail. jeg har sat den op med ethernet kabel, men den printer helt blanke sider ud.
jeg har prøvet at køre fejlfinding, men der meldes ingen fejl.
Jeg ville lige høre om nogen har en ide inden jeg sender den tilbage.alt emballage og transport sikring skulle være fjernet

https://www.lexmark.com/da_dk/printer/11101/Lexmark-CS417dn
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. februar 2021 - 17:41 #1
Prøv at skrive en demoside eller lignende, ud direkte på printeren:

Indstillinger -> Rapporter -> bladr op og ned med pilene, og vælg et eller andet med OK.

Er dette blankt, mangler du med overvejende sandsynlighed noget transportsikringstape på toner eller tromle.
Avatar billede ebea Ekspert
24. februar 2021 - 18:17 #2
Har du husket at fjerne tapen fra toner patronerne?
Avatar billede larsenan Juniormester
24. februar 2021 - 19:34 #3
Hej ole , tak for forslag, da jeg trykkede rapporter, kunne jeg vælge demoside, og så startede den med at printe en stor dækkende flade af gul, jeg kunne også vælge printe fonte, der kom 4 blanke ark ud på nær det ene havde en gul streg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. februar 2021 - 17:28 #4
Ja, hvis kun der kommer gult ud, og du er sikker på at al tape og pakkesikring er fjernet, må der jo være noget galt med enten tromle eller tonere - eller det der skal styre det.
Avatar billede larsenan Juniormester
25. februar 2021 - 23:17 #5
tak for svar ole også til ebea, ja alt transport sikring skulle være fjernet. den måler at alle 4 farver er fyldt op, så den kan måle at patronerne er fyldt på en eller anden måde
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2021 - 19:10 #6
Ja, den kan måle at tonerskruen ikke er skruet langt frem. Det er ikke det samme som at tonerne er åbne og klar til brug.

Prøv at tjekke dem for 18. gang :-) - det kan næsten kun være dem eller tromlen den er gal med... (og siden gul føder farve, burde tromlen virke...)
Avatar billede larsenan Juniormester
26. februar 2021 - 21:41 #7
tak for svar, men nu er den blå patron gået i stykker. jeg kan ikke få den til at sidde, og kan slet ikke printe, heller ikke gul, jeg hører bare alarm  og tjek blå toner, men har kontaktet lemark og de vil sende en ny blå patron, og prøve at hjælpe derfra