Avatar billede carstenpri Juniormester
15. marts 2021 - 20:57 Der er 15 kommentarer

Langsom opdatering af skærmbillede.

Jeg har problemer med min skærm. Oplever at skærmen af og til opdaterer sig langsomt og først når man kører musen hen over den og så er det i felter den kommer frem. Viser flere elementer fra forskellige åbne programmer blandet..... hvis det giver mening.
Driver?
Windows 10, Acer bærbar Swift SF315-52, Office 365
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2021 - 21:02 #1
Har du prøvet at finde NVIDIA's nyeste driver til GeForce® MX150. Skal ske på NVIDIAs hjemmeside
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/drivers/
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2021 - 22:23 #2
Fint link :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2021 - 10:42 #3
Tjek også CPU og disk forbrug om det er her der er et stort resurse forbrug.
Avatar billede carstenpri Juniormester
17. marts 2021 - 15:08 #4
Tak, Ink.
Jeg får at vide at "NVIDIA-installationsprogram kan fortsætte" - og så er der kun Luk som en mulighed
Avatar billede carstenpri Juniormester
17. marts 2021 - 15:12 #5
CPU forbrug ligger på 5-13%
Avatar billede carstenpri Juniormester
17. marts 2021 - 15:35 #6
Det er dette kort der ligger i: Intel® UHD Graphics 620
Har opdateret drivere via: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/intel-driver-support-assistant.html
- men desværre uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2021 - 15:55 #7
Jeg tænker du skal fjerne alle grafik drivere til der ikke er flere fra enhedshåndteringen.
og installere en frisk driver. Du får fejl på dit installations program og kunne tyde på den driver der skulle virke har problemer.
Har du Nividia software installeret så ville min egen vurdering være at fjerne det helt så man starter helt fra bunden af. Jeg bruger selv Revo Uninstaller i den frie udgave til at fjerne software. Den rydder mere effektivt op end løsningen Microsoft tilbyder i fjern program.
Når dette er gjort så prøv at lægge den nyeste driver + software ind igen.
Avatar billede INK Ekspert
17. marts 2021 - 15:56 #8
Det nævnte grafikkort er indbygget på bundkortet. Der findes modeller af din PC med et NVIDIA kort, men det er så nok den skrabede udgave du har ?

Undersøg lige specifikationen, evt. med Speccy.

Har oplevet en pc med begge kort, hvor NVIDIA kortet var stået af. Det gav sjove grafikproblemer og crash af pc'en.
Avatar billede carstenpri Juniormester
17. marts 2021 - 15:58 #9
Jeg har lidt mere til beskrivelse af fejlen: Mails kun med tekst er der ikke problemer med. I mails med grafik (og det kan blot være en signatur) er det rodet al mulig grafik og tekst fra andre mails ind i. Giver det mening? :-)
Avatar billede INK Ekspert
17. marts 2021 - 16:01 #10
Jeg er enig med #7, men vil fortsat gerne have checket om der er et ekstra grafikkort.
Avatar billede carstenpri Juniormester
17. marts 2021 - 16:15 #11
Får dette fra Speccy:
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel UHD Graphics 620 (Acer Incorporated [ALI])
Avatar billede carstenpri Juniormester
17. marts 2021 - 17:24 #12
Har fjernet og geninstalleret Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz) og
Intel UHD Graphics 620 (Acer Incorporated [ALI]) - uden at der er sket ændringer
Avatar billede carstenpri Juniormester
21. marts 2021 - 18:04 #13
Tak for jeres forslag og input. Jeg har desværre ikke fået løst mit problem endnu - kunne I komme på andre løsninger evt.? Eller andre kilder jeg kan undersøge?
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2021 - 20:01 #14
Du har selvfølgelig opdateret til seneste udgave 20H2 med de månedlige opdateringer.

Under indstillinger opdatering kan der stå en linie med valgfrie opdateringer. Søg om der her findes en opdatering til grafikkortet. Ellers har jeg desværre ikke flere mulige løsninger.
Avatar billede carstenpri Juniormester
22. marts 2021 - 12:36 #15
Hej Ink.
Tak for det. Har gennemført alle opdateringer, men desværre uden forbedringer.
Måske skal jeg lukke tråden her.