Avatar billede Claus Mester
28. marts 2021 - 18:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken model er min bærbare

I forbindelse med opdatering af drivere mm, skal jeg bruge oplysninger om hvilken model min bærbare er.

I bunden af min bærbare ASUS, står der at det er en "F554L". Men ...

På ASUS´s hjemmeside (https://www.asus.com/support/Download-Center/), fremgår modellen ikke af deres oversigt. Søger jeg på "F554L" kommer der en række "F554L*" men alle med et ekstra bogstav i enden (*). Fx "F554LA".

Kan jeg bruge driverne til en af dem, eller er min bærbare bare udgået?
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2021 - 18:34 #1
Ved at Google Asus F554L drivere så dukkede denne op.

Bemærk at jeg kender ikke siden, og om det er gratis

Men der en Bios
https://asus-drivers-download-center.blogspot.com/2018/12/asus-f554l-drivers-for-windows-10-64-bit.html
Avatar billede Claus Mester
28. marts 2021 - 18:36 #2
Ja, den faldt jeg også over, men jeg føler mig ikke 100% tryg ved at dl fra den side. Jeg kender den heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2021 - 18:45 #3
Er klar over det er bios driveren der er den vigtigste. Hvordan opdaterede du bios sidste gang? v
Var det med en usb der bootede under opstart og den vej den blev flashet?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2021 - 18:59 #4
Var fremgangsmåden sådan?
https://youtu.be/UUXrTExXDes
Er de muligheder til stede i den bios du har nu, hvis fremgangsmåden er sådan?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2021 - 19:24 #5
Ud over det model nr. du har fundet i bunden er der så også et SN nummer?
Står der evt et bogstav efter dette nummer?
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. marts 2021 - 20:49 #6
Her er måske hjælp at hente:

https://www.asus.com/dk/support/Article/565
Avatar billede Claus Mester
29. marts 2021 - 09:30 #7
Mysteriet er løst, takket være dit spørgsmål om SN nummer, 220661, så tak for det!!

Da jeg ledte efter SN nummeret opdagede jeg, at der står to forskellige modelnumre to forskellige steder: F554L og F554LD. Meget underligt, og jeg opdagede det ikke første gang jeg tjekkede, men det løser jo min udfordring
Avatar billede Claus Mester
29. marts 2021 - 09:30 #8
Tak for indsatsen også til dig Erik :)
Avatar billede Claus Mester
29. marts 2021 - 09:35 #9
Billede af 2 modelnumre: https://ibb.co/GHTVs4R
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2021 - 12:02 #10
Det var godt du fandt det rette model nummer.  Det var nu egentlig ikke et spørgsmål til dig. Det var en konstatering jeg fandt ud af da jeg løb ind i en hjemme side de viste det.