Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 09:19 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Coverbilled i MP3 fil

Hej
Jeg er i gang med og RIP alle mine CD ind som MP3 på PC, jeg vil så gerne at når man afspiller fillen så er der cover biled med, nogle er der er biled med i de oplysninger programmet henter fra en database sammen med kunster, titel og årstal, (jeg ved ikke hvor oplysningerne kommer fra).
Dem hvor der mangler biled der bruger jeg MP3tag til og indlægge billedet men, jeg har en cd Eurovision Song Contest Kiev 2005 jeg har lagt mærke til hvor cover billedet fulgte med er forkert og der står PornHub på https://ibb.co/Q6vBtS5 jeg har prøvet og lægge ny ind med MP3tag men uden held.
Hvordan ændre jeg det, sletter den medfølgende og indlægger den nye??
Avatar billede eurositi Ekspert
29. marts 2021 - 09:43 #1
Benyt MP3tag: https://www.mp3tag.de/en/download.html
Det tillader dig at rette såvel cover som kunstneriske metadata - ikke blot i MP3-filer men i næsten alle typer af lyd- og videofiler.

MP3tag er en klassiker, som har eksisteret i snart 20 år. Jeg benyttede det selv så sent som i sidste uge. Eneste lille svaghed jeg fandt, var at det ikke accepterede WebP-billedfiler.
Avatar billede falster Ekspert
29. marts 2021 - 11:37 #2
Så vidt jeg kan se, anvender du allerede Mp3tag. Hvis problemet er at fjerne, synes jeg, at taghycardia er effektivt til at fjerne "album art":

https://taghycardia.info/
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 12:04 #3
eurositi: det er den jeg nævnte jeg brugt, du kan også se den er vist til venstre i skærmbilledet.
faster: jeg kan ikke se hvordan man fjerne billedet eller lægger et nyt ind fra pc kun hvordan den kan finde en ny via Discogs og det er der det problematiske biled kommer fra.
Avatar billede eurositi Ekspert
29. marts 2021 - 12:18 #4
MP3tag kræver, at du gemmer ændringerne (diskette-ikonet), når du har lavet rettelser. Hvis ikke du klikker på dette ikon, har du ikke ændret noget.
Avatar billede falster Ekspert
29. marts 2021 - 12:20 #5
Jeg har kun erfaring med at fjerne. Og der virker programmet upåklageligt:

Vælg mappen med mp3-filer med knappen øverst til venstre - den med de 3 prikker.

Tryk så på knappen "Remove art" nederst til venstre.

I næste dialog er der et par valgmuligheder. Og tryk så på "Go on".
Avatar billede eurositi Ekspert
29. marts 2021 - 12:26 #6
Hvilket cover vises inde i MP3tag, hvis du specifikt vælger sang nr. 2 ?
I dit skærmdump har du markeret alle sange i MP3tag - prøv kun at vælge den ene.

Hvis Eurovision/PornHub-coveret stadig er tilknyttet filen, skal dette specifikt udskiftes/fjernes, inden du kan indsætte noget andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2021 - 12:47 #7
jeg har https://www.dbpoweramp.com/ (købt pakke) og kan derfor bare højreklikke på en mp3-fil og så vælge 'Edit ID-tag' og deri kan jeg skrive data om nummer og indlægge eget billede (vælge egen fil, eller en fra internettet)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2021 - 12:49 #8
du får lige et direkte link https://www.dbpoweramp.com/dmc.htm der er 3 ugers gratis prøvetid, så du kan nok nå at rette nogle numre igennem.
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 15:09 #9
Så lykkes det og fjerne, med Falsters forslag, men når jeg så ligger et ny ind med MP3Tag og gemmer så finder den igen Pornhub coveret, men jeg kan også se på mappeikonet https://ibb.co/VMxP4fD at den er den der er først, og jeg kan stadig ikke se den som en fil i mappen og det er det rigtige cover der heder Folder.
Så den må jo være som skjult i mappens metadata.

Claes57 den kan jeg prøve, men så venter jeg lige lidt og ser så om der er flere mapper jeg kan ændre i prøvetiden.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2021 - 15:38 #10
prøv lige at højreklikke på den fil, der hedder folder.jpg og vælg omdøb. Skriv så bare folder.jpg ind (de kan have omdøbt den med fx et skjult tegn)
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 15:54 #11
der får jeg beskeden:vil du omdøbe ¨Folder.jpeg¨ til ¨Folder(2).jpg? Der findes allerrede en fil med samme navn på denne placering. -Ja- -Nej- så det pornhup cover må jo være der som en skjult fil.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2021 - 16:18 #12
slå lige visning af skjulte filer til - slet så folder.jpg, og slå visning af skjulte filer fra igen
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 16:41 #13
Det kommer den ikke frem ved https://ibb.co/7NVqgW6
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2021 - 17:26 #14
i toppen på det billede, gå helt til højre, og vælge indstillinger, og klik på 'skift mappe og søgeindstillinger'. Tag i det lille vindue fanebladet Vis, og fjern hakket i 'Skjul beskyttede operativsystemfiler' - klik Anvend, og se, om der dukker filer op.
Husk at sætte hakket igen efter du har slettet synderen (hvis den er der) - hvis du får vist operativsystemfiler altid så går stifinder lidt amok i dagligt brug.
Avatar billede falster Ekspert
29. marts 2021 - 17:40 #15
For en ordens skyld.

Når du kigger de enkelte mp3 filer igennem i Mp3tag, er covered fjernet i hver enkelt?

(Altså således, at der i stedet for billedet her vises det lysegrå "skivesymbol" i boksen nederst til højre.)

https://www.mp3tag.de/images/sht_main.png
Avatar billede falster Ekspert
29. marts 2021 - 18:21 #16
Et andet spor at følge.

Har du afspillet mp3 filerne inden du fjernede det indlejrede cover, har afspilleren muligvis gemt det i "sin egen" mappe.

Og kan så bruge det igen, når du afspiller mp3'erne efter cover er fjernet derfra.

Hvis du googler er f.eks. den meget udbredte VLC har den en hel del debat om dette.

Eks.:
https://community.mp3tag.de/t/change-front-cover-image/11466
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 18:22 #17
Claes57 der kom de frem i 3 udgaver, så de var godt gemt og dem havde jeg ikke selv fundet, men nu er de slettet.

falster det havde jeg gjort men det hjalp ikke for de kom tilbage når jeg afspillede og det er jo klart så længe der var folder fil i mappen og efter Claes57  hjælp så er de slettet og er væk og nu har jeg så lagt det rigtige cover ind.
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2021 - 18:24 #18
Tak for assistancen...