Avatar billede Mulle Novice
29. marts 2021 - 09:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af 2 skærme til en dockingstation

Hej
Jeg har fået en dockingstation og har to skærme. Men jeg kan ikke få skærmene tilsluttet.
Der er mulighed for at tilslutte HDMI, VGA og DVI kabler i begge skærme. I dockingstationen er der USB, strøm og VGA mulighed samt et stik jeg ikke ved hvad er men det ligener et HDMI men det er det ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2021 - 09:55 #1
Du må nok skrive navnet på din docking station, hvis vi skal finde ud af hvad det er for et stik - eller tage et billede og dele.

Men hvis det ligner HDMI, er det nok DisplayPort - de ligner hinanden, men DisplayPort kan kendes på at være 90 grader i 3 hjørner, mod HDMI´s 2 hjørner.

Så skal du bare finde en adapter fra DisplayPort til DVI (Eller HDMI)
Avatar billede Mulle Novice
29. marts 2021 - 10:01 #2
Ok så begge skærme skal tilsluttes separat ned i docking stationen?
Avatar billede Mulle Novice
29. marts 2021 - 10:02 #3
Ved ikke lige hvordan jeg kan vedhæfte et billede herinde
Avatar billede eurositi Ekspert
29. marts 2021 - 10:08 #4
Docken plejer at have sin egen strømforsyning.
Stikket, der ligner HDMI, er sandsynligvis en DIsplayPort. Det giver selvfølgelig kun mening at benytte, hvis de skærme, du har, også har en DisplayPort og et DisplayPort-kabel: https://www.av-cables.dk/#overlay-search:1d39d8db0923:displayport::::%7B%22category%22%3A12%7D

Docken har i hvert fald skærmporte nok til, at det burde være muligt - selv uden at benytte Displayporten, så du burde kunne gøre følgende:
1. Tilslut den ene skærm til HDMI
2. Tilslut den anden til DVI (eller Displayport eller VGA)
3. Tilslut PC'en til docken og tænd PC'en via dockens startknap
4. Når Windows er startet, trykker du på Windowstast+P og vælger "Udvid skærmene"
5. Hvis ikke det virker, eller hvis udvidelsen laves i forkert rækkefælge, skal du først højreklikke på skrivebordet, vælge "Skærmindstillinger" og dernæst vælge en primær og sekundær skærm.
6. Sørg også for, at hver skærm kører i sin maksimale (anbefalede) opløsning. Dette gøres også under Skærmindstillinger.
Avatar billede Mulle Novice
29. marts 2021 - 10:15 #5
Det lyder som en god idé. Jeg får fat i et stik med displayport. Tak.