Avatar billede Katja Praktikant
29. marts 2021 - 11:53 Der er 9 kommentarer

Kan ikke åbne en mappe på ekstern harddisk

Jeg kan ikke åbne én af mine mapper på mit eksterne drev (de andre kan jeg godt åbne). Mappen jeg ikke kan åbne er lysere end de andre. Jeg har for få dage siden kopieret en dvd-film over i mappen. Alt i den mappe som jeg ikke kan åbne er Dvd-film. Ved nogen hvad det skyldes at jeg ikke kan åbne og I så fald om jeg kan gøre noget for at åbne den igen?
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2021 - 14:04 #1
Har du et program på din computer som virker på dvd-film ??
Avatar billede Katja Praktikant
29. marts 2021 - 15:15 #2
Ja VLC
Avatar billede Katja Praktikant
29. marts 2021 - 15:32 #3
Og via VLC kunne jeg åbne og afspille den DVD jeg sidst havde lagt over på den eksterne harddisk i den mappe jeg ikke kan åbne. Altså DVDen jeg kunne åbne via VLC ligger i den mappe jeg ikke kan åbne når går via harddisken (meget mystisk for mig)
Avatar billede hjolsen Ekspert
29. marts 2021 - 19:19 #4
Prøv om du kan overtage ejerskabet af mappen :
https://dan.digiist.com/windows/how-change-ownership-file-8337224.html
Avatar billede Katja Praktikant
29. marts 2021 - 20:01 #5
Gælder det også Macbook pro?
Avatar billede Katja Praktikant
30. marts 2021 - 16:54 #6
Spørger jeg et forkert sted?

Jeg fandt dette - er det det på min macbook pro?:
https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchlp1038/mac
Avatar billede Katja Praktikant
30. marts 2021 - 16:56 #7
For i så fald så står der under;
Deling og tilladelser:
Du må læse og skrive
Avatar billede Katja Praktikant
30. marts 2021 - 17:23 #8
IMG_6342.JPG
Avatar billede Katja Praktikant
30. marts 2021 - 17:26 #9
Jeg forsøgte lægge et foto ind af mappen som er lysere end de andre mapper og som ikke kan åbnes, men det lykkedes desværre ikke (det ser ikke ud til at det er muligt at lægge fotoer ind her)