Avatar billede eurositi Ekspert
29. marts 2021 - 22:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digitalt liv i gammelt HiFi-anlæg - hvordan?

Jeg står med et velfungerende, men aldeles analogt gammelt Sony HiFi anlæg med forstærker og gode højttalere. Jeg har tidligere benyttet Chromecast Audio i dette setup, indtil den stod af.

Nu vil jeg gerne have en mere fleksibel løsning, som både lader mig:
- Streame musik fra YouSee Musik eller Spotify til anlægget
- Afspille lokale lydfiler (FLAC m.m.) fra en lokal medieserver/NAS

Sony-forstærkeren har ingen moderne digitale ind- eller udgange. Coaxial In og Optisk Input+Output er det nærmeste. Alle øvrige input er phonostik: https://imgur.com/a/lSkZL7C

Hvilken løsning til under 1000 kroner vil bedst kunne imødekomme begge behov?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2021 - 01:23 #1
Du kan finde bluetooth eller netværk forbundet trådløs audio receivers, eller trådløse audio adapters. Det er bare med at finde med indbyggede DAC.

Eks. Star.com BT2A eller nyere Star.com BT52A -andre eks. Audioengine B1. Alle her er med Bluetooth. Lidt nemmere med NFC Bluetooth hvis du spørger mig. Hvorimod netværk forbundet skal man opsætte dem eller oprette forbindelse mv., så her er det bare nemt med NFC Bluetooth.

BT2A
https://www.startech.com/en-us/audio-video-products/bt2a
-Med NFC.

Nyere BT52A
https://www.startech.com/en-us/audio-video-products/bt52a
-Med NFC.

Audioengine B1
https://audioengineusa.com/shop/adapters/b1-bluetooth-music-receiver/
-Vidst bare almindelig Bluetooth.

Held og lykke med at finde den rette, hopper af tråden. Der er selvfølgelig mange andre som du kan søge på nettet.
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2021 - 15:23 #2
Du kan købe en brugt Chromecast Audio på DBA. Prisen er dog 600+/- .
Avatar billede Fisken 150 Praktikant
25. september 2023 - 13:40 #3
Hej jeg så et opslag på fb om lad vær at smide dit gamle sterioanlæg ud
Du ka tilslutte et cromcast til dit anlæg via rød og hvid stik direkte ind i aux.bag på.
Men der mangler et mellem led  fra cromcast til de ledninger der??