Avatar billede TheJoker Juniormester
06. april 2021 - 15:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skift af bruger - ændre brugernavn i netværks stien.

Hej alle.

Jeg sidder med en Synology server der beder en om at lukke admin kontoen. Og oprette en ny der ikke hedder admin.
Det er nemt nok og gøre dette MEN når jeg disabler kontoen (som de beder om) så når jeg browse mig ind på den via \\Hostname så kan jeg ikke komme ind fordi jeg i tidernes morgen har sat hak ved at den skulle huske mit brugernavn og password.
Hvordan kan jeg ændre dette så jeg kan sætte den nye konto på \\Hostname? Den prompter mig nemlig ikke om at

Jeg bliver dog promptet med min IP 192.168.1.30 og kan så komme ind. Men vil gerne kunne ændre det på Hostname delen.

Jeg bruger Windows 10 Pro fuld opdateret.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2021 - 17:08 #1
Søg efter "Styring af legitimationsoplysninger" eller "Credential manager" på engelsk. Denne kan findes i det gammeldags kontrolpanel, men er i dag lettere at søge frem ved bare at skrive løs efter tryk på windows tasten.
Her i kan du finde, og opdatere, brugernavne og passwords til forskellige tjenester.
Avatar billede TheJoker Juniormester
06. april 2021 - 18:28 #2
Hej Ole.

Tak det var lige det jeg ledte efter. :)