Avatar billede skaanning Seniormester
08. april 2021 - 10:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IF sætning

Hej jeg har lavet en taktplan hvor der skal ske noget hvis et givet tidspunkt ligger mellem to tider, har prøvet flere if sætninger men kan ikke finde ud af syntaxen når det er mellem to tider.

håber der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede jens48 Ekspert
08. april 2021 - 10:19 #1
Med start og slut i A1 og A2 og det givne tidspunkt i A3 kan du for eksempel bruge

=IF(AND(A3>A1;A3<A2);1;0)

eller

=IF(A3>A1;IF(A3<A2;1;);)
Avatar billede skaanning Seniormester
08. april 2021 - 11:29 #2
Hej tak da jeg selv lavede noget ligende virkede den ikke :) , men kan man lave sådan at  når tiden går og det ikke er sandt længere så bliver den værdi man satte ind stående?
Avatar billede jens48 Ekspert
08. april 2021 - 11:47 #3
Jeg er ikke helt med. Hvis du taster en tid ind som f. eks. 11:44 så bliver den stående,
Men hvis du skriver =NOW() vil den altid vise nutidsværdien. Og hvis du vil have det ændret, skal du over i noget VBA
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2021 - 12:23 #4
hvis du har faste tal (ikke =NU() ) i a3, så
=HVIS(OG(A3>A1;A3<A2);A3;"")
alle 4 felter formateres som klokkeslæt (vælg fx 13:30)
Avatar billede Jan K Ekspert
08. april 2021 - 13:10 #5
#2 Når testen ikke længere er Sand, vil en opdatering betyde, at dit resultat ikke længere er det, som en knyttet til Sand. Du kan altså ikke bevare resultatet.
Avatar billede skaanning Seniormester
08. april 2021 - 13:30 #6
Ok ta det er fordi at jeg har en start tid og en slut tid slut tiden bliver den nye start tid men hvis der er en pause i men den pause tid forsvinder jo når den ikke er sand mere, så jeg skal jo have fundet en måde at få den med i den næste start tid. spændende om i forstod dette :)
Avatar billede skaanning Seniormester
08. april 2021 - 13:39 #7
Hej jens48 du har ret når jeg ikke bruger now() men laver denne ,
=IF(AND(Data!C5>'Takt Plan'!D4;Data!C5<'Takt Plan'!D13);Data!B5;"ingen") virker det mit problem var at når det ikke var sandt mere kom der til at stå ingen og jeg manglede de 15 min i den næste takt men med denne ser det ud til at virke :)
Avatar billede skaanning Seniormester
13. april 2021 - 10:52 #8
Ok igen svar jeg prøver at lave et spørgsmål med brug af vba