Avatar billede TTA Seniormester
12. april 2021 - 10:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NemID nøgleapp virker ikke, mens der er aktive overlays

Denne fejl er jeg begyndt at få, når jeg vil bruge NemID-appen til at godkende anmodninger ifm. diverse login og godkendelser.

De "løsninger", jeg kan finde på nettet, duer ikke, da de funktioner, der henvises til, ikke findes på min telefon. Min telefon er en OnePlus 6T.

Hvor skal jeg starte henne?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2021 - 18:54 #1
er det kun, når du tilgår en side med login på tlf, og vil godkende nemid fra samme, eller er det også når du fra pc tilgår en side, og vil godkende fra tlf?
Avatar billede TTA Seniormester
12. april 2021 - 19:07 #2
Det er begge dele. Jeg har i mellemtiden fundet ud af at det skyldes at f eks Messenger er aktiv. Så problemet kan undgås, hvis alle andre "vinduer" på telefonen er lukket. Men det er ikke noget, jeg har haft problemer med før.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2021 - 19:28 #3
du må lege lidt med de rettigheder, som fx messenger har. Evt slå notationer fra på den når du tester - virker det ikke, så ret tilbage igen, og test en anden indstilling.
Avatar billede Tvilling79 Praktikant
10. maj 2021 - 07:21 #4
Jeg har samme problem. Det nytter ikke at hard-close Messenger. Når først Nem-ID har fået "i hovedet" at der er aktive overlays er det eneste der dur for mig at genstarte min tlf. Pænt irriterende faktisk.
Avatar billede TTA Seniormester
10. maj 2021 - 10:13 #5
Det samme her. Selv om jeg har lukket alle apps, og fjernet alle notifikationer, så kan den stadig finde på at sige at der er aktive overlays...
Avatar billede Yunus Bagiran Praktikant
09. juni 2021 - 19:39 #6
Jeg havde det samme problem. Selv om jeg slog notifikationer fra fra messenger app'en hjalp det ikke.

Jeg havde en anden mulighed der hedder tving til at standse messenger appen. Da jeg gjorde det kunne jeg godt bruge nøgle app'en 😉👍🏽
Avatar billede TTA Seniormester
30. juni 2021 - 09:42 #7
Jeg kan også godt bruge appen, hvis jeg - hver gang - standser Messenger manuelt. Men nogle gange virker NemID appen, selv om Messenger kører i baggrunden (det gør den hele tiden), og selv om et chatvindue er åbent. Inde i indstillinger har jeg sat Messenger til ikke at måtte vises oven på andre apps - men lige lidt hjælper det. Det virker mest af alt som en periodisk bug/fejl, som hverken Android, NemID eller Messenger har prioriteret.
Avatar billede TTA Seniormester
08. juli 2021 - 07:53 #8
Nu har jeg fundet en brugbar løsning. Hvis jeg slår Touch ID fra for NemID appen, og kun bruger kode, så fungerer den hver gang. Åbenbart ser NemID Touch ID som "aktivt overlay"... så det der skulle fungere som en nem adgang fungerer i stedet som en blokering,
Avatar billede Johs Juniormester
08. september 2021 - 20:34 #9
Er det ikke helt godnat, at NemID appen ikke fungerer hele tiden. Skal man så at finde ud af først , hvad man skal slå fra, før man kan bruge den? Det kan da ikke passe. Tusinder af mennesker bruger den.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2021 - 20:58 #10
er tlf en af dem, med fingeraftryksaflæsning på skærmen? Så er det sikkert noget popsmart, der ikke er testet, da udviklere kun tester på de gamle modeller for at sikre bagud kompatibilitet. I givet fald, så fejlmeld det til NemId