Avatar billede scholes Mester
13. april 2021 - 09:25 Der er 1 løsning

Ændre rækkefølgen af udskrivning

Jeg har et Excel dokument, hvor jeg på side 1 skal indtaste nogle data.
Side 2 og 3 er standard tekster, der ikke ændres.

Jeg vil god kunne opsætte udskrivning således, at side 2 udskrives først, herefter side 1 og sidst side 3.

Jeg kan selvfølgelig ændre opsætningen i regnearket , så siderne kommer i rækkefølge, men jeg ønsker ikke at skulle scrolle ned til side 2, hvor jeg skal indtaste nye data hvor gang jeg bruger arket.

Alternativt kan side 1 skjules, men kan Excel opsættes til at udskrive skjule celler / sider?

Håber I kan hjælpe :o)
Avatar billede jens48 Ekspert
13. april 2021 - 10:43 #1
Måske kan en makro i stil med dette, som jeg dog ikke har afprøvet,  bruges:

Sub Print1()
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=2, To:=2, Copies:=1, Collate:=True
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=1, Collate:=True
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=3, To:=3, Copies:=1, Collate:=True
End Sub