Avatar billede TB1 Novice
15. april 2021 - 11:00 Der er 3 løsninger

Software til at finde samtlige vejnavne indenfor et afgrænset område

Hej,
Jeg leder efter et software/program/metode til at finde og eksportere til Excel samtlige vejnavne indenfor et afgrænset område ved at markere på et kort (F.eks. Google Maps).

Er det noget i har kendskab til at det findes?

På forhånd tak!
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. april 2021 - 11:12 #1
Måske openstreetmaps ?
Avatar billede acore Ekspert
15. april 2021 - 13:57 #2
https://dawadownload.dataforsyningen.dk/adresser kan du downloade adresser i Danmark. Du kan downloade per kommune, region eller hele landet.

I de data er der også koordinater, så du kan udvælge de adresser, der ligger i et givet område.

Jeg har ikke prøvet at åbne alle adresser i Danmark i Excel, så det må komme an på en prøve, om det er håndterbart til dit formål.
Avatar billede acore Ekspert
15. april 2021 - 13:59 #3
Hvis du kan nøjes med "veje" og ikke vejnumre/adresser er datamængden på https://dawadownload.dataforsyningen.dk/vejnavne nok mere håndterbar.