Avatar billede MrChiliped Mester
15. april 2021 - 20:30 Der er 7 kommentarer

C920s Logitech Pro - Mikrofon virker ikke..??

Hej.
Jeg er just hjemkommet med et spritnyt C920z Logitech Pro HD Webcam.

Kameraet fungerer helt fint, mikrofonen giver ingen lyd fra sig.
Jeg har forsøgt at teste, (under "indstillinger" - "System" - "Lyd"
(Kører Windows 10.)
Ligeledes kan jeg heller ikke få det til at virke i, eksempelvis "Teams".

Jeg syntes ikke jeg kan finde en decideret mikrofon-driver til download nogle steder..??

Nogle bud..?
Avatar billede KHN Guru
16. april 2021 - 09:10 #1
Avatar billede KHN Guru
16. april 2021 - 09:12 #2
Avatar billede MrChiliped Mester
16. april 2021 - 17:41 #3
G-Hub registrerer ikke kameraet. Hverken i USB2 eller USB3 port.
Logitech Kamera-indstillinger, viser intet om mikrofonen.
Logitech Capture kan sagtens vise billede og optage, både med USB2 & 3.
Men mikrofonen er ikke virkbar her heller.
Avatar billede KHN Guru
16. april 2021 - 20:38 #4
Prøv at se under Start> Indstillinger> Opdateringer og sikkerhed> Windows Update om der er et blåt link hvor der står Vis valgfrie opdateringer og se om der er driveropdateringer der.
Se også om dine indstillinger er korrekte under lyd - Start> Indstillinger> System> Lyd.
Og se hvad Output og Indgang står til.
Avatar billede MrChiliped Mester
17. april 2021 - 10:49 #5
Der var ingen driveropdateringer, under de valgfrie.
Og kameraets mikrofon er valgt i lydindstillinger, men der kan jeg heller ikke få lyd igennem, når jeg forsøger at teste mikrofonen.

Det lugter lidt at en tur tilbage til EL-Giganten og få det byttet. ;-)
Avatar billede KHN Guru
17. april 2021 - 12:28 #6
Hvis du også har prøvet at skifte mellem de USB porte du har på din Pc og evt. afprøvet på en anden Pc - ja, så tyder det på et defekt webcam.
Avatar billede MrChiliped Mester
20. april 2021 - 17:49 #7
Så endte jeg med at bytte lortet, og er lige komme hjem for at teste det nye Webcam.

Alt er som det var før. Dog har jeg denne gang formået at få lyd igennem mikrofonen, via "Indstillinger" - "System" - "Lyd" - "Enhedsegenskaber", (for mikrofonen) - "Yderligere enhedsegenskaber" - Fanebladet "Lyt" og flueben i tjekboksen "Lyt til denne enhed".

Det giver en fantastisk ubehagelig feedback, men til gengæld kan jeg nu få lyd med på mine optagelser i Logitech Capture.
Problemet er så at jeg hele tiden sidder og lytter til alt hvad der kommer ind i mikrofonen, mens jeg, eksempelvis, afvikler samtaler på Teams, Messenger og deslige... :-(

Det kan sgu'tte passe det ikke kan virke anderledes...?