Avatar billede Rosendal Juniormester
15. april 2021 - 21:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.saveas error 1004

Når jeg kører nedenstående giver det en error 1004 "Method 'Range' of object '_Global' failed" og jeg har efterhånden givet op.

Sub generere_materialevalg()
With ActiveWorkbook.Sheets("Materialevalg")
    .Copy
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("Fildist") _
    & Range("Byggeadresse") & " - Materialevalg " & _
    Format(Now, "ddmmyyyy hh.mm") & ".xlsm", FileFormat:=52
    ActiveWindow.Close
End With
End Sub

Hvis jeg taster destinationen ind i Immediate vises den rigtige sti "F:\Vesterbo Huse\Skabeloner\Under udvikling\Output\Kildebjerg Bakkevej 54 - Materialevalg 15042021 20.41.xlsm"

Kører jeg makroen vises ovenstående fejl og der er oprettet et nyt dokument "mappe1". Herefter virker Immediate ikke. Hvis jeg lukker "mappe1" virker Immediate igen.

Skriver jeg stien direkte i makroen, kører den fint.

Jeg har et par andre makroer, hvor samme range bruges til at gemme som pdf og de kører fint.

Kan noget hjælpe mig videre?
Avatar billede jens48 Ekspert
16. april 2021 - 10:34 #1
Har du ikke bare glemt et par punktummer. Der skal være punktum foran hver instruktion når du bruger With
Avatar billede Rosendal Juniormester
18. april 2021 - 21:26 #2
Som sagt fungere den fint, hvis jeg skriver stien direkte, så det er ikke årsagen.

Jeg er kommet frem til, at det er Range("fildist") der giver problemer. Hvis jeg skriver værdien af "fildist" direkte gungere det. Men jeg bruger Range("fildist") flere andre steder uden problemer, så hvorfor her?
Avatar billede Rosendal Juniormester
18. april 2021 - 21:40 #3
Nu har jeg endelig fundet en løsning og blevet det klogere.

"fildist" og "Byggeadresse" skal være i det kopierede ark, men det er nok, at der står hhv. =fildist og =Byggeadresse.