Avatar billede nu_igen Professor
16. april 2021 - 20:00 Der er 15 kommentarer

Outlook 2003 udskiftes med?

Ja, jeg har virkelig været glad for Outlook 2003. Men i de sidste par dage har der været fejlmeldinger ( 0x800CCC0F). Normalt kan jeg rette det ved at redigere opsætningen - uden iøvrigt at gøre andet end at bekræfte den. Nu er jeg blevet træt af det, selvom det også kan skyldes YouSEE serveren.
Jeg har ikke skiftet, fordi jeg gerne vil beholde mine kontakter, en del gamle mails og min mailadresse, som jeg bruger på mine visitkort, brevpapir og andet. Det kan jeg ikke bare skifte ud med et andet @xxxxx.dk eller .com. Jeg har en mailadresse hos gmail.com og også en adresse hos one,com.
Hvilket postprogram kan jeg skifte til og stadigvæk beholde @mail.dk? som er Yousee´s adresse.
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2021 - 20:50 #1
Ved skift fra Outlook til et nyt mailprogram vil du kunne beholde dine mailadresser, både hos one.com, YouSee og Gmail. Problemet med Outlook 2003 ligger formentligt i, at det benytter en gammel teknologi, som de fleste er ved at forlade.

Jeg skiftede selv for ca. fire år siden til Mozilla Thunderbird som mailprogram, og det gik (næsten) helt smertefrit med min vist nok ca. 17-årige mailadresse hos Yousee.

Andre med mere erfaring kan sikkert give dig lidt mere udførlig rådgivning om, hvordan du bedst kan gøre det. Det vigtigste er, at du finder et nyt mailprogram med en brugerflade, som passer dit behov.
Avatar billede INK Ekspert
16. april 2021 - 23:05 #2
Avatar billede Erik K Ekspert
17. april 2021 - 02:02 #3
Vil også anbefale Thunderbird.
Jeg har en gammel TDC (Før Yousee) mailadresse fra det forrige århundrede og flere Gmail og det klarer Thunderbird fint.
Avatar billede nu_igen Professor
17. april 2021 - 09:09 #4
@ink
Det er ikke fra et apple ios jeg skal skifte, men fra win 7. Linket kan derfor ikke hjælpe. Mærkværdigvis- eller naturligt nok - har jeg ingen problemer med mail på min iPad. Jeg er ikke klar over, hvilket mailprogram min IPad kører med.
Jeg savner svar på, hvordan jeg får data fra min Outlook med over i et andet mailprogram. Har Microsoft ikke et nyere?
Jeg har ikke brug for outlooks funktioner med mødekalender etc.
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
17. april 2021 - 10:46 #5
#4 min fejl, hvis man søger fra en Mac kommer man automatisk til download for Mac.
Hvis du på Mozilla Thunderbird hjemmesiden søger på skift fra Outlook til Thunderbird fra en Windows pc burde du komme til den rigtige side. Du kan ikke søge med din iPad.

På din iPad bruger du sikkert det indbyggede mailprogram fra Apple. Det opdateres jo jævnligt, så det giver sjældent problemer.
Avatar billede nu_igen Professor
17. april 2021 - 13:49 #6
Jeg har googlet videre på mit problem og har fundet følgende link
https://microsoft_outlook.da.downloadastro.com/
Det ser ikke tilforladeligt ud for mig. Hvad siger i?
Ingeborg
Ps. Tak for svarene hidtil
Avatar billede INK Ekspert
17. april 2021 - 16:14 #7
Kender ikke dette download sted og kan desværre ikke teste, da jeg kun har min Mac med i sommerhuset. Lyder dog mærkeligt, at det skulle være gratis.

Har du forsøgt med Thunderbird?
Avatar billede nu_igen Professor
17. april 2021 - 16:35 #8
At forsøge med Thunderbird må vente til jeg har gang i iMac/win . God weekend - det er have vejr!
Avatar billede INK Ekspert
17. april 2021 - 17:41 #9
Hvis du har en iMac med Apple styresystem, så findes der jo et glimrende indbygget mailprogram, der hedder Mail. Det vil sagtens kunne køre dine mailkonti.
Avatar billede nu_igen Professor
17. april 2021 - 18:32 #10
Jeg bruger win partitionen oftere end mac. Der kender jeg mail programmet, så det er outlook i win 7 jeg vil ændre. Jeg har et interaktivt program, der styrer min strikkemaskine med hensyn til snit og mønstre. Det kan jeg kun programmere i win.(softbyte.co.uk designaknit 9). Derfor bruger jeg ikke Mac delen ret tit. iPad er også mere bekvemt til andre ting.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen
Avatar billede INK Ekspert
17. april 2021 - 18:43 #11
Fint nok. Prøv Thunderbird når vejret er dårligt.
Avatar billede KHN Guru
18. april 2021 - 01:55 #12
Det link der blev henvist til i #6 (https: //microsoft_outlook.da.downloadastro.com/)

Der blev fundet potentielt uønsket indhold.
Denne webside er på en liste over websteder med et usikkert omdømme eller potentielt uønsket indhold og er blevet blokeret af Eset Smart Premium.

Så jeg vil anbefale, at du ikke henter noget fra det link.

Mvh. KHN
Avatar billede nu_igen Professor
18. april 2021 - 08:28 #13
#12. Tusind tak. Jeg havde det på fornemmelsen. Hvorfor skulle det være fra en anden end officiel Microsoft side.
Jeg har ikke noget imod at betale for et nyere Outlook program, men kan ikke finde det som enkeltstående. Office 365 kan vist kun købes i abonnement til omkring 565 kr.
Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
13. december 2022 - 09:15 #14
Jeg har et domæne/ hjemmeside på one.com. Her kan jeg bruge webmail, hvilket jeg sjældent gør. Min daglige mail er win7 Outlook  2003. Nu er jeg faldet over et sted, hvor der står at jeg kan bruge one.com’ s mailprogram. Men kan jeg bruge mailprogrammet uden hele tiden at skulle logge ind på one.com? Jeg har også en mailadresse på one.com. Den adresse  sender til samme adresse som min outlook adresse/yousee.
Blev du forvirret? Sikkert ikke så meget som jeg, der totalt har mistet overblikket,
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2022 - 12:37 #15
Forstår du af særlige grunde fortsat kører Windows 7 på din gamle Mac.
Windows 7 opdateres som bekendt ikke længere, ligesom Office 2003 med Outlook også er forældet.
Som mailprogram kunne du anvende Thunderbird, der også er gratis. Kræver dog noget arbejde at flytte gamle mails over i et nyt program. Alternativt kunne du købe en nyere Office pakke, eksempelvis Office 2019, der kan købes til en meget fornuftig pris (139,-kr engangsudgift).