Avatar billede oscarkogi2007 Juniormester
17. april 2021 - 09:14 Der er 4 kommentarer

DVI til DP

Hejsa så jeg har fået en skærm i fødselsdags gave det er en 144 hz skærm. Men den kan kun køre 144 hz gennem dvi og det understøtter mit grafikkort ikke. Så jeg ville spørge om man kunne købe et kabel der kørte 144 hz? Købte en DVI-DP adapter i elgiganten men den kan kun køre 60 hz 1920x1080.

https://www.komplett.dk/product/895820#technical-details

https://www.proshop.dk/Grafikkort/MSI-GeForce-GTX-1660-VENTUS-XS-OC-6GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2722159
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2021 - 09:40 #1
Er du sikker på, at det kun er dvi?
Which Cable Do I Need For 144Hz?
For 1080p 144Hz you will need DisplayPort, Dual-Link DVI, or HDMI 1.3 (or higher).
Avatar billede oscarkogi2007 Juniormester
17. april 2021 - 10:16 #2
når jeg bruger HDMI i skærmen kan den maks køre 60 hz 1080p
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2021 - 10:55 #3
test lige https://www.av-cables.dk/displayport-til-dvi/clicktronic-displayport-til-dvi-kabel-2-m.html
Signalretning på dette kabel: Displayport -> DVI-D

Og pak det pænt ud - test, og hvis det ikke virker, så kan det returneres (indenfor 14 dage - men meget gerne hurtigere) - pak det lige så pænt ind igen inden afsendelse.
Evt kontakt av-cables support for at høre om 144Hz er muligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. april 2021 - 23:01 #4
To ting jeg ikke forstår.

Du har fået en skærm der KUN kan køre 144hz? - den tror jeg ikke på. Hvad er det for en skærm?

så skriver du:
"kan kun køre 144 hz gennem dvi og det understøtter mit grafikkort ikke". Hvis dit grafikkort ikke understøtter det, hvordan i alverden forestiller du dig så at få det til at køre, uden at skifte grafikkortet?

1. Alle skærme understøtter 60Hz som standard.
2. Vil du køre 144Hz, kræver det at både skærm, kabel og grafikkort understøtter det.

Prøv at skrive skærmproducent/model og grafikkortproducent/model - så kan vi bedre fortælle hvad der kan lade sig gøre.