Avatar billede Klaus W Guru
21. april 2021 - 12:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nul stilling af celle

Kære Excel hjælpere
Jeg har et bestillingsark som fungerer rigtig godt, i celle I3 registrer jeg hvor mange bestillinger jeg har gemt/sendt samme dag. 1,2,3 osv. Dette tal sammensætter jeg med en dato for I DAG () i celle B1 og gemmer det under dette navn. Så langt så godt, nu kunne jeg godt tænke mig at Excel sletter tallene i I3 ved dato skift.
Eksempel, Bestilling til kabyssen 21-04-2021-4 er de bestillinger jeg har gemt/sendt denne dag.
Så ville jeg gerne have at når det bliver den 22-04-2021 så er celle I3 på 0 eller tom.
Nogle der kan hjælpe.
Klaus W
Avatar billede store-morten Ekspert
21. april 2021 - 16:49 #1
IDAG() er flygtig, så brug en celle til datoen, f.eks. H3
Så kan du teste på datoen, og nul stille.
Private Sub Workbook_Open()
If Not Worksheets("Ark1").Range("H3") = Date Then
Worksheets("Ark1").Range("I3") = 0
Worksheets("Ark1").Range("H3") = Date
End If
End Sub
Avatar billede Klaus W Guru
21. april 2021 - 18:24 #2
Hej store Morten, jeg må gøre noget helt galt for jeg syntes ikke der sker alverden

KW
Avatar billede store-morten Ekspert
21. april 2021 - 18:32 #3
Nej, ikke før i morgen 😀
Avatar billede Klaus W Guru
21. april 2021 - 18:34 #4
Selvfølgelig tak og godaften :-) KW
Avatar billede store-morten Ekspert
21. april 2021 - 18:55 #5
Den skal ligge på: Denne_projektmappe

Hvis du vil teste/lege så læg denne i et Modul eller på Ark1
Sub test()
If Not Worksheets("Ark1").Range("H3") = Date Then
Worksheets("Ark1").Range("I3") = 0
Worksheets("Ark1").Range("H3") = Date
End If
End Sub
Avatar billede Klaus W Guru
21. april 2021 - 19:28 #6
Hej igen hvis jeg taster 21-04-2021 i celle H3, og taster 1 i celle I3.
Hvis jeg så ændre datoen til 22-04-2021 i celle H3 skulle celle I3 stå på 0
Men det gør den ikke. Hvad gør jeg forkert?

KW
Avatar billede Klaus W Guru
21. april 2021 - 19:32 #7
fik den til at køre, vis jeg køre makroen. Jeg takker og venter med spænding til i morgen.

KW
Avatar billede Klaus W Guru
23. april 2021 - 09:39 #8
Hej Morten den køre som den skal takker KW