Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 09:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Word dokument beregn timer

Hejsa jeg har et Word dokument - som indeholder vires arbejdstimer - istedet for manuelt at regne det ud - kan jeg så få nogle af jer herinde til at hjælpe med om man automatisk kan regne tiderne ud ?

På forhånd tak - ved ikke hvordan jeg uploader dokumentet er et Word dokument
Avatar billede supertekst Ekspert
10. maj 2021 - 11:34 #1
Hvor mange skal der beregnes løn for?
PS: Prøv at Google på det du ikke ved hvordan...
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 11:44 #2
Det er ikke til løn - det er for at se timer
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 11:45 #3
15-16 styks
Avatar billede supertekst Ekspert
10. maj 2021 - 13:09 #4
Ok - du er velkommen til at sende Word-dokumentet - se evt. www.supertekst-it.dk / Kontakt
Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
10. maj 2021 - 14:47 #5
Ja send gerne dokument

brug wetransfer til at sende.

www.wetransfer.com så kan du uploade og sende et link.
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 14:54 #6
Avatar billede Jan K Ekspert
10. maj 2021 - 16:08 #7
Eftercat have set dit skema, ville jeg nok foreslå, at du laver det i Excel i stedet, og så ensretter skrivemåden for tidspunkter.
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 16:17 #8
Det er desværre ikke mig der har lavet det :(
Avatar billede Jan K Ekspert
10. maj 2021 - 17:46 #9
Trist. Håber at en af de, der ser på det, kan hjælpe dig. Men det vil efter min me ing kræve en del ændringer, da der skal bruges en del felter, og du vil nok være nødt til at dele start og sluttider op i separats kolonner.
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 18:24 #10
Helt ok.  Vidste ikke hvor meget det krævede
Avatar billede Mads32 Ekspert
10. maj 2021 - 18:28 #11
Hej Imma

Jeg har kopieret dit word-dokument over i Exel.
Jeg har vist et par beregninger af timer pr dag. eg ved ikke hvad det er du ønsker at beregne.
D har nogle celler hvor der er skrevet datoer. Hvad betyder det?? skal der også indtastes timer???.
Hvis der skal laves beregninger på tværs af skemaet, kan man  ikke have celler hvor der i en celle indtastes timer:minutter og i en anden celle taster datoer

Jeg hører gerne dine kommentarer til mit indlæg

m v  h mads32

https://www.dropbox.com/s/74l4jvayyvc3c85/word%20dokument%20beregner%20timer_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 18:51 #12
Det skal bruges til at regne ud hvor mange timer man har på en uge.
Avatar billede Mads32 Ekspert
10. maj 2021 - 19:45 #13
Avatar billede imma Forsker
10. maj 2021 - 20:03 #14
Hejsa hvor er det suverænt lavet :)

Timerne i løbet af en uge - kan ikke helt passe ….

Er det nogen måde på at man kan tælle de 4 fredage sammen og så lave en sum divideret med 4.

Hvor er du genial :)
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. maj 2021 - 09:33 #15
Hej

Jeg har ændret skemaet som du ønsker.
Hvis timerne for enn uge ikke "helt passser" så må det være fordi jeg har indtastes forkert klokkeslet. Det har jeg ikke kontrolleret. Det må du selv gøre. Er der fejl i formler retter jeg det gerne.

m v h mads32

https://www.dropbox.com/s/d1mqd88yawg76y1/word%20dokument%20beregner%20timer_C_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede imma Forsker
11. maj 2021 - 10:03 #16
Jeg prøver at indtaste klokketiderne - mega mange tak - og så kan jeg bare bruge den gennemsnitstid for fredag i den samlede ugetid :-) hvor er du bare kæmpe genial
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. maj 2021 - 18:31 #17
Hej
Hvis mit indlæg var en løsning, så marker som løsning, så andre ikke bruger unødvendig tid på at udarbejde forslag

m v h mads32.

PS. Jeg er  øvrigt glad for dine hurtige reaktioner, på mine indlæg. Det var en fornøjelse.
Er der noget du ønsker at ændre, hjælper jeg gerne
Avatar billede imma Forsker
12. maj 2021 - 09:03 #18
Du er mega sej - jeg har tilrettet det og gjort så den talte den gennemsnitlige tid ud om fredagen, din hjælp er mega meget værdsat
Avatar billede imma Forsker
28. maj 2021 - 09:57 #19
Hej igen - det var super fedt.. kan man få den til at gøre så hver gang man skriver 06:30 at den så får en bestemt baggrundsfarve og hver gang man skriver 17:00 at den får en anden baggrundsfarve - og at man eventuelt nede i bunden af hver dag fortæller hvor mange 06:30 der er her og hvor mange 17:00 der er her... på den måde kan man fikse at der er to lukkere og 2 åbnere hver dag ??