Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2021 - 12:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Printer kører ikke længere på WiFi

Jeg har en Brother HL- L2375DW
Styresystemet er Windows Home 10 fuldt opdateret.
Stationær computer som kører med Wi-FI.

Jeg kan ikke få forbindelse fra computeren til printeren, som har kørt før.
Har installations filen, som jeg har fulgt nøje. Den kan dog få netforbindelse,gennem et kabel.
Jeg har prøvet fejlsøgning og driver opdatering, samt undersøgt om spooler kører, det gør dem. Har også prøvet med IP adressen.
Knapperne på printeren fungerer meget dårligt.
Er printerens WiFi gået i stykker?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
12. maj 2021 - 14:00 #1
Måske.

Som ekstra fejlsøgning kan det være du skal forsøge at logge ind i din router og se hvorvidt printeren er forbundet og på hvilken ip adresse.

Du kan muligvis også printe en status rapport direkte på printeren og se om der er nogen indikationer af problemer.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
12. maj 2021 - 14:01 #2
Hvad menes med dette?

"Har også prøvet med IP adressen"
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2021 - 15:40 #3
Det med Routeren har jeg ikke kendskab til, Men printeren har jo kørt på den samme router og computer før.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 16:25 #4
Har du tilkoblet noget nyt til dit trådløse netværk der kan have "stjålet" Ip fra printerens wifi tilslutning?
Har du forsøgt at genstarte dit netværksudstyr og så få enheder på igen ene af gangen?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2021 - 17:02 #5
Nej intet nyt er tilføjet, og ja jeg har genstartet routeren og undersøgt netværket for fejl. Jeg har endda kørt et nyt image ind, for at sikre, at der ikke var noget galt med Windows.
I dag fik jeg gratis opdateret min forbindelse til yousee til 1000/500 Mbsec.
Det er jo langt mere end jeg kan bruge, så problemer ligger ikke der, og computeren kører fint over Wi-Fi.
Efter opdateringen røg Wi-Fi til computeren, men så kablede jeg den, og så kom også Wi-Fi igen. Jeg tror selv, at der er noget galt med printeren, den kører fint på min anden computer, som kører på kabel.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2021 - 17:05 #6
#2 Under forsøg på at få Wi-Fi til at køre, giver installations programmet mulighed for at indsætte IP adressen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 17:10 #7
Har du prøvet denne fejlfinding her?
https://www.youtube.com/watch?v=di9K38FrnNQ
Avatar billede INK Ekspert
12. maj 2021 - 17:23 #8
Jeg gætter på du har slået wifi fra på printeren. Forslaget i #7 skulle imidlertid løse dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2021 - 18:38 #9
#7 Tak for dit link, jeg har ikke set på det endnu.
Derimod er jeg blevet yderligere overbevist om at fejlen ligger i printerens Wi-Fi.
Mit internetnet bliver faktisk fundet, men når jeg trykker på printerens Wi-Fi knap,
for at skabe forbindelse, så sker der ikke noget. Billedet viser det.
https://ibb.co/y4rdqFk
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 07:15 #10
Hvis man følger vejledningen her https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=sg&lang=en&prod=hll2375dw_eu_as&faqid=faq00100429_006 så burde man kunne få udskrevet en rapport for hvad der fejler i wifi opsætningen.
Og dit wifi har du ikke på en måde fået "skjult" så printeren ikke kan se den?
Det står der også noget om.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2021 - 11:16 #11
#10 Tak jeg er lige stået op, ser på det senere:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2021 - 13:11 #12
prøv at sætte dit wifi på routeren til 2,4GHz (og drop 5GHz). Printere er lidt bagud mht nyere wifi-standarder. Hvis din router (som min) sender både 5 og 2,4GHz med samme navn, så kan min hp-printer ikke finde ud af det. Mit 2,4GHz hedder derfor -2 efter det normale navn.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2021 - 15:22 #13
# Tak for dit forslag, men det er lige lykkes for mig, med meget besvær, at få printeren til at køre. Jeg skriver lidt mere til 220661 fordi hans link hjalp meget. :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2021 - 15:41 #14
#10 Så lykkedes det minsandten at få den  printer til at køre, takket være dit link.
Jeg fandt en driver, som gav muligheden for kontakt med printeren via Wi-Fi knappen. Det har jeg prøvet før (billedet) men denne gang sørgede jeg for, at printeren tilsluttede sig lan. Det har taget flere timer fordi, printeren efter kort tid giki "Sleep"  Og printeren står på en hylde, i en lille gang, så jeg måtte op på en stige hver gang, jeg skulle tænde printeren.
Noget ironisk er, at efter jeg fjernede printeren fra kablet tilgang, kunne Windows hurtigt finde den, og var parat til at installer Wi-Fi. Men det krævede en pinkode, og den havde jeg ikke, og den stod ikke på maskinen. Surt! det havde været så nemt. Men nu kører det som sagt, og du skal have mange tak. 😁
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2021 - 15:41 #15
Tak talle, som har deltaget i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2021 - 15:49 #16
Ops rettelse. Det var claes57 som jeg gav et forkert nummer. 😎
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 16:56 #17
Velbekomme.Godt du kom I mål 😊