Avatar billede Jimmi Praktikant
16. maj 2021 - 14:15 Der er 6 kommentarer

lagger i spil integere i det hele taget langsomt (pc)

hej , ville hører om i måske nogen nogen gode råd til bedere performes i spil (fortnite) kører de 144 på cap fint. dog har det lidt svingture, og lagger jævt i puplik games specielt sidst i zonen. hvad er den billigste løsning? burte det virke bedre? eller er der noget jeg har misset? :) tak!

geforce gtx 960
466.27
i5 6400 2.70ghz
7.92gb ram
144hz

internet telefon stik 1000/100 ( kun jeg bruger det )
Avatar billede KHN Guru
16. maj 2021 - 16:42 #1
How to Optimize Nvidia Control Panel For GAMING:
https://www.youtube.com/watch?v=jZrnfWpENTo

Af andre ting du kan gøre:
1) Ændre ydeevne (Virtuel hukommelse) under avanceret indstillinger til brugerdefineret størrelse - størrelse ved start 16384 og maksimal størrelse 16384 og klik Anvend og OK, og genstart pc.
2) Højreklik på start og venstreklik på kør - skriv: msconfig og OK. Klik på fanebladet Boot, derefter klik på avancerede indstillinger og sæt hak ved Antal processorer, klik på pil i boks og vælg højst tal, og genstart pc.

For at afhjælpe lag i spil og bedre ydeevne kan man gå ind i nedennævnte mappe/sti
C:\Windows\Prefetch
eller venstreklik på Start> Kør og i boks skrive: Prefetch (kræver administratorrettigheder at tilgå mappe) og klik ok.
og slette alt (Ctrl+A for at marker alt) på nær de filer der er i brug.

Det samme kan man derefter gør i Temp mappen som vist i nedennævnte mappe
C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Temp
eller venstreklik på Start> Kør og i boks skrive: %temp%
og slette alt på nær de filer der er i brug.
Tøm som det sidste din papirkurv.
Dette kan gøres regelmæssigt med fordel.
Avatar billede Jimmi Praktikant
17. maj 2021 - 16:31 #2
nåå.. gjorder det hele, også det i vidoes, det resulteret i min cpu koger 100grader plus, på alle core. jeg har så skilt hele lortet ad resten alt for støv, samlet igen..

nu kan jeg kun finde en core ind under msconfig. før kunne jeg vælge 4 core. og kan ikke opstarte fortnite den kommer med fejl (LOL)
Avatar billede Jimmi Praktikant
17. maj 2021 - 16:32 #3
det skal lige siges alle core virker , står der hvertfald .. og kølingen er blevet meget bedre
Avatar billede Jimmi Praktikant
17. maj 2021 - 16:53 #4
tjekker jeg inde i jobliste, kan den os kun finde en procsesser og core. den agere langsommere ind før, har jeg smadret hele lortet GG
Avatar billede Jimmi Praktikant
17. maj 2021 - 17:44 #5
Jeg fandt en løsning på det hele , ellers tak for svaret god dag!
Avatar billede KHN Guru
18. maj 2021 - 00:04 #6
Inden du smadre hele lortet - LOL - hvad var løsningen så :)