Avatar billede bb69 Seniormester
21. maj 2021 - 13:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke se min usb-hdd i denne computer, men kan se den i enhedshåndtering. hvad kan jeg gøre

jeg kan ikke se min usb-hdd 3.0 usb toshiba i denne computer, men kan se den i enhedshåndtering. hvad kan jeg gøre.
kan jeg skifte drevbogstav uden at miste indholdet på hdd
i diskhåndtering står der:
i orden ( aktiv, primær partition )
online
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2021 - 13:38 #1
Det lyder underligt, når disken har et drevbogstav, men ja, man kan godt give den et andet drevbogstav uden at miste data.
Avatar billede bb69 Seniormester
21. maj 2021 - 13:39 #2
ja meget underligt, den har virket før.
og jeg bruger den til min afspiller til fjernsynet og der er ingen problemer, så meget underligt.
Avatar billede bb69 Seniormester
21. maj 2021 - 13:43 #3
den har ikke et drevbogstav, som jeg lige kan se, den står bare som i orden ( aktiv, primær partition )
online i diskhåndtering.
skal lige nævne at jeg i et stykke tid har brugt nogle recoveryprogrammer på nogle gamle hdd, ved ikke om der kan være sket noget der.
mener ikke at den var tilsluttet imens
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2021 - 14:04 #4
er den formateret af windows eller tv? Hvis det er til film/musik fra pc til visning på tv, så burde den virke, men hvis du har optaget noget fra tv, så er den nok låst til tv.
Avatar billede bb69 Seniormester
21. maj 2021 - 14:15 #5
det er kun ting fra min computer der er på den.
har ikke brugt den til at optage ting fra tv`et.
alle mine film ligger derpå, det vil jo tage en krig at lægge det på hdd igen
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2021 - 14:22 #6
Så giv bare disken et drevbogstav :-)
Avatar billede bb69 Seniormester
21. maj 2021 - 14:25 #7
valby:
og det sletter ikke noget på disken
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 14:30 #8
Du kan give den et hvilket som helst drevbogstav der er frit og indholdet forbliver det samme!!!
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2021 - 14:45 #9
Enig med #8, du kan ikke skade data ved skift eller tildeling af drevbogstav.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 14:56 #10
Se her har lige ændret fra K til Q
https://ibb.co/ZLxGdck
Avatar billede bb69 Seniormester
21. maj 2021 - 18:11 #11
tak for input, prøver det i morgen
Avatar billede bb69 Seniormester
23. maj 2021 - 08:03 #12
Tak for hjælpen, det virkede uden at jeg mistede noget på harddisken, super  :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2021 - 13:58 #13
Godt det lykkedes :-)
Avatar billede bb69 Seniormester
23. maj 2021 - 14:02 #14
ja rigtig godt, tak for hjælpen  :-)