Avatar billede Ole Praktikant
23. maj 2021 - 11:25 Der er 8 kommentarer

"Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website"

Jeg har handlet på en hjemmeside der hedder www.vekolipo.com
Den er helt væk og internet søge maskinen www.waybackmaschine.com kan kun finde en side gemt, kan det virkelig passe at en hjemmeside forsvinder sporløst?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. maj 2021 - 11:40 #1
Der skete noget med deres domænenavn den 31 marts i år. Handlede du før denne dato?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2021 - 12:20 #2
hvis de ikke betaler deres regninger for domæne og plads, så lukkes det bare ned.
Avatar billede Ole Praktikant
23. maj 2021 - 12:34 #3
handlede der den 10-11 maj-fik dog aldrig en ordre bekræftigelse
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. maj 2021 - 14:08 #4
De findes fortsat, men DNS vil ikke give det rigtige resultat. Jeg brugte de navneservere, der er angivet i forbindelse med domænet, satte IP-adressen ind i min hosts-fil, og der kommer så en pæn side med ... øh, pynt, smykker .. eller hvad det nu er.

Hvorfor vores DNS ikke virker? De kan være blevet blokeret pga fusk - eller de er i gang med en omlægning, så DNS virker igen i 2-12-24 timer.
Avatar billede Ole Praktikant
23. maj 2021 - 20:23 #5
jamen det lyder sådan set fornuftigt nok, den har bare været nede/væk i nogle uger så................... man tænker jo sit-vi ser hvad der sker ellers hvis jeg kan få "opskriften" ville det være dejligt..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. maj 2021 - 20:28 #6
Opskriften ... find ud af hvordan man redigerer "hosts" filen på din maskine(operativsystem -  Google vil så gerne hjælpe dig.  Tilføj denne linje:

172.67.142.134  vekolipo.com www.vekolipo.com

Muiligvis genstart browser eller maskine. Så bør det virke.

Og det er så på eget ansvar. Men sådan er livet jo.
Avatar billede Ole Praktikant
24. maj 2021 - 11:13 #7
Prøvede i dag på en reserve bærbar- det virkede - tusind tak for hjælpen :-) :-)
Avatar billede Ole Praktikant
24. maj 2021 - 11:56 #8
en ny ting når jeg alligevel er her...
min bærbare som er en Asus Zenbook ux305 nægter at finde en del netværk når jeg har den med ude og rejse men der hvor (lige for øjeblikket rejser vi jo ikke så meget) den er irriterende er på Odden-Aarhus færgen, den ser simpelthen ikke netværket og jeg har prøvet nok alt, min smartphone som er en Sony Experia har ingen problemer med at gå på netværket der. Den bærbare er udstyret med et netkort der hedder Dual band Wireless-AC 7265... håber der findes en løsning :-)