Avatar billede Temco Professor
23. maj 2021 - 17:48 Der er 12 kommentarer

Kan stadig ikke downloade opdateringer...

Har tidligere oprettet dette spørgsmål: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1037220

Har netop konstateret, at selv om den er slået til, vil den stadig ikke søge efter opdateringer.

Det er ikke min egen pc, så kunne ikke afprøve det i første i omgang. Gik blot ud fra, at det var det.
Avatar billede Temco Professor
23. maj 2021 - 17:55 #1
Får beskeden: "Vi kunne ikke søge efter opdateringer,  fordi du ikke har forbindelse til internettet. Kontroller, at du har en mobildata- eller Wi-Fi forbindelse, og prøv igen."
Avatar billede Temco Professor
23. maj 2021 - 17:56 #2
Windows 10.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. maj 2021 - 20:28 #3
Den er tilsyneladende ikke koblet på wifi.
Prøv evt.:
Indstillinger > Netværk og internet > Vis tilgængelige netværk.

Af de viste netværk vælger du dit og tilslutter.
Avatar billede Temco Professor
23. maj 2021 - 21:36 #4
Nej der er ikke wi-fi.
Ved ikke hvad man kalder den form for tilslutning (billedet).

Tak, kigger på det. Går dog nogle dage før jeg får mulighed for det.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. maj 2021 - 22:17 #5
Havde ikke set billedet med den tilsluttede simkort dongle.

Hvis den virker, bør den kunne tilsluttes som en forbrugsbaseret dataforbindelse.
Avatar billede Temco Professor
24. maj 2021 - 03:44 #6
Den virker.

[I] forbrugsbaseret dataforbindelse [/i]

Hvis det svarer til indstillingen jeg får fortalt i den første tråd jeg oprettede, så virker det ikke.
Avatar billede Erik K Ekspert
24. maj 2021 - 13:44 #7
Hvordan har du testet at donglen virker?
Er du sikker på, at den kan oprette en stabil forbindelse til en mobilmast?

Har PC´ens ejer en mobiltelefon, så brug i stedet for donglen pågældendes telefon som hotspot og forbind PC til dennes wifi.

Du kan jo evt. teste det med din S21
Avatar billede Temco Professor
24. maj 2021 - 14:32 #8
Det er kun når jeg vil søge efter opdateringer der er problemer. Hun kan alt muligt andet der kræver internet.

Det med mobilen kan desværre ikke lade sig gøre. Er en meget gammel mobil. Altså ingen smartphone, ingen wi-fi.
Avatar billede Temco Professor
24. maj 2021 - 14:34 #9
Nåh ja, min egen...
Er lidt koblet af her. Computeren har jo ikke wi-fi.
Avatar billede Temco Professor
24. maj 2021 - 14:34 #10
Mente forbindelsen.
Avatar billede Erik K Ekspert
24. maj 2021 - 17:43 #11
Jeg kan næsten ikke tro, at den bærbare ikke har et netværkskort, der kan forbinde til wifi.
Den skal være enten meget gammel eller en speciel billig udgave for at dette skulle være tilfældet.
Hvis du har et abonnement til din S21 med data, kan du prøve at trykke på "hotspot" på den og se om ikke den dukker op som en wifi forbindelse på PC´en.
Avatar billede Temco Professor
24. maj 2021 - 18:00 #12
Det var en fejl.

Ok.

Det er besværligt på den her måde. Bliver vist nødt tilat hente computeren hjem.