Avatar billede bas Forsker
03. juni 2021 - 18:17 Der er 4 kommentarer

Zebra GK420d - labelrulle kører frem og tilbage

Hej
Vi har en labelprinter - en Zebra GK420d - der ved hver udskrivning trækker labelrullen lidt tilbage og lidt frem for først derefter at skrive etiketter ud.
Jeg ved ikke, om det kan være en kalibrering der køres hver gang?
Hvor og hvordan deaktiverer man i  så fald denne funktion?
Hvad hedder funktionen rent teknisk?
Er det på driveren et sted, eller er det vha, Feed-knappen fysisk på printeren.
Det er forsøgt med manuel kalibrering vha. 2 blink i træk fysisk på printeren,
men det ændrer ikke noget?

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
03. juni 2021 - 18:49 #1
Når jeg søger i Google kan jeg se, at der bl.a. står noget om, Automatic media calibration, AutoSensing calibration og Label with gaps sensor.
Det er måske noget af det jeg skal kigge nærmere på?

https://www.northern-label-systems.co.uk/blog/post/how-do-i-calibrate-my-zebra-gk420d-label-printer

http://www.support-amlabels.co.uk/2010/08/feeding-labels-printing-blank-labels/
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juni 2021 - 19:15 #2
Jeg har kikket på nettet, og har indsat et link.

https://consignor.zendesk.com/hc/da/articles/360015676674-Genvej-til-Zebra-GK420d-brugervejledning-og-videoer

Forhåbentlig kan det være med til at løse dit problem. Jeg vil tilføje at jeg selv ingen erfaring har på dette område.
Avatar billede KHN Guru
04. juni 2021 - 11:49 #3
Avatar billede netmaster Praktikant
06. juni 2021 - 19:08 #4
Det er ikke fordi at du kun skrive en etiket af gangen? hvad sker der ved print af flere kopier af samme etiket.
Det kan skyldes at den kører frem til afrivningskant. og derfor bakke for at starte korrekt på første etiket. og har du så et top offset på etiketten så kører den frem igen ;-)