Avatar billede torben lind Forsker
12. juni 2021 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem proces linje win10 efter opdatering

Hej allesammen.
Jeg har efter sidste nyeste opdatering til Win10,fået et ikon på proces linjen i højre side nede ved uret.Det er MSN.COM (nyheder-vejr o.s.v.),den er jeg ikke interesseret i at have dernede,er der en måde at slette den dernede fra.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2021 - 10:35 #1
Højreklik, vælg nyheder, vis ikke.
Avatar billede torben lind Forsker
12. juni 2021 - 10:45 #2
Hej e-jensen.
Tak for hurtig,den er væk nu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juni 2021 - 10:51 #3
Ja det er endnu et af Microsofts "smarte" påfund.
Oplevede det selv men en anden bruger kom mig i forkøbet stillede spørgsmålet om hvordan man fjerner denne irriterende funktion. Heldigvis var der igen en anden bruger der havde svaret👍
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. juni 2021 - 06:32 #4
#1
Også tak herfra :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. juni 2021 - 13:23 #5
Jeg synes generelt at Microsoft, med Windows 10 har tilført Windows en masse unødigt skrammel, der kun er med til at irritere brugerne.
Noget af det første er startmenuen. Efter installationen på både min bærbare og min stationære, downloadede jeg programmet "Classic Shell". Dette program får startmenuen til at ligne menuen i tidligere versioner af Windows; Windows XP, Windows Vista og Windows 7. Derimod var det med Windows 8/8.1 at kæden hoppede af, for Microsoft.
Yderligere er der alle de apps, der bliver installeret automatisk ved installationen af Windows 10. Dette er der dog også råd for - det findes nemlig sider på nettet, man som bruger kan anvende til at fjerne dette overflødighedshorn af mere eller mindre ubrugelige/irriterende apps. Linket herunder viser et af programmerne til fjernelse af disse apps.

https://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/

Der har i den seneste tid også været problemer med Microsofts Bing Søgemaskine.
Jeg har altid anvendt Goolge som søgemaskine, og det agter jeg at blive ved med, men ikke desto mindre, så havde Bing sneget sig ind som søgemaskine i stedet for Google, dog kun på min stationære. Det var mere end besværligt at få Google tilbage igen som standard søgemaskine, men det lykkedes, ikke mindst med hjælp fra hjælpsomme brugere op eksperten.
Avatar billede torben lind Forsker
18. juni 2021 - 14:51 #6
Hej ErikHg.
Ja, så kan vi jo frygte hvordan Win11 bliver,her når den bliver frigivet til download om ikke så lang tid.
Men ellers tak for input,,hvordan vi kan få vores maskine tilbage til "gamle dage" igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. juni 2021 - 16:06 #7
Ja, man kan jo håbe, at der er nogle IT-eksperter der kan udvikle nogle programmer der kan "neutralusere" Microsofts "smarte" opfindelser, så man igen selv kan bestemme over sin maskine. Man kan næsten betegne det som frivillig tvang, og i hvert fald dårlig forretningsmoral fra Microsofts side.