Avatar billede knowman Juniormester
12. juni 2021 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering: rød hvis større end et andet felt

I kolonne A har jeg en maximumværdi og i de følgende kolonner er så værdier, der skal være under denne. Hvordan farver jeg dem, der ligger over grænseværdien, røde?

Jeg kan kun finde ud af at lave betinget formatering, hvor den er baseret på sammenligning med en konstant. Man må da kunne lave "relativ, betinget formatering" ?
Avatar billede Jan K Ekspert
12. juni 2021 - 13:25 #1
Marker området med værdierne. Vælg betinget formatering. Vælg ny regel med formel. Indtast =B1:B100>$A$4 og væg din formatrring

A4cer cellen mee maks værdien ig cellerne i B er værdiern3. Dunskal huske at fjerne dollartegn for området med værdier.
Avatar billede knowman Juniormester
13. juni 2021 - 11:07 #2
Tak for svaret! Men jeg kan ikke få det til at virke. Når jeg klikker "Anvend", kommer $-tegnene ind igen, selvom jeg har fjernet dem.

Her er et screenshot. Max-værdierne er i D-kolonnen. Værdierne i E15:AD45. Jeg har i eksemplet prøvet bare at lave det for række 20.

https://www.dropbox.com/s/uh2utzhqkqovukv/Excel.png?dl=0
Avatar billede knowman Juniormester
13. juni 2021 - 12:01 #3
Jeg har prøvet at lave en helt simpel test, og jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg er totalt rundforvirret!

https://www.dropbox.com/s/4h5nzjqz0r7djyt/Excel2.png?dl=0
Avatar billede knowman Juniormester
13. juni 2021 - 23:42 #5
Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor det ikke vil virke hos mig. Nu har jeg lagt en kopi af hele regnearket op her. Hvis én af jer gad at kigge på den og se, hvad jeg gør forkert?

xl-Enthusiast - det er sådan som du viser i excel-arket, jeg vil, ja. Men det virker altså ikke hos mig.

https://www.dropbox.com/s/385z89hxgzsrjt6/Tilladt%20n%C3%A6ringsindhold%20jf.%20Bekendtg%C3%B8relse%20om%20tils%C3%A6tning%20af%20vitaminer%20og%20mineraler%20til%20f%C3%B8devarer%20bilag%201.xlsx?dl=0
Avatar billede knowman Juniormester
15. juni 2021 - 16:51 #7
Tak, xl-Enthusiast. Fantastisk!