Avatar billede Btimmer Seniormester
17. juni 2021 - 10:24 Der er 14 kommentarer

Kan pludselig ikke åbne eller udskrive PDF filer

Jeg ved ikke hvad som er sket.
Men der meldes: Der er et problem med Adobe Acrobat/Reader - eller også kommer: kontroller fireball etc.
Jeg har opdateret Adobe.
Jeg ved ikke hvordan jeg ændrer indstillinger.
Jeg har opgraderet Windows 10 og bruger Crome.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 10:47 #1
Har du prøvet at højre klikke på filen og vælge "åbn med". Og her vælge evt den pdf åbner der er i browseren? Både Edge og Chrome har funktionen. Jeg tænker du måske skal fjerne Adobe helt og installere igen his du ønsker at bruge dette program. Jeg ville selv bruge Revo Uninstaller Free til at fjerne og rydde op efter programmet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2021 - 11:10 #2
Ja, Revo Uninstaller Free er absolut værd at prøve, for der er mange rester der kan gemme sig efter den almindelig af-installation af et program.
Avatar billede Btimmer Seniormester
17. juni 2021 - 11:28 #3
#1
når jeg højreklikker står kun:
- forhåndsvisning
- gem i onedrive
- download
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 12:08 #4
#3 Ligger fil i mail?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 12:09 #5
Tænker måske du skal downloade den og se om du så kan åbne.
Avatar billede Btimmer Seniormester
17. juni 2021 - 12:22 #6
#3 ja
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 16:31 #7
Har du prøvet at downloade filen og så åbne?
Avatar billede Btimmer Seniormester
17. juni 2021 - 17:00 #8
Til: 220661
Tak for dine svar. Ja, jeg kan godt downloade, men det er ikke optimalt.
Jeg har afinstalleret Adobe, men det lykkedes ikke at geninstallere Adobe. Så prøvede jeg at installere Revo uninstaller free, det lykkedes heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2021 - 18:07 #9
Meningen med Revo Uninstaller er at benytte den i stedet for at benytte almindelig afinstallering fra 'Programmer og features'.
Netop almindelig fjerner ikke installerings-registre fra 'Regedit'-klassen. Det kan Revo Uninstaller klare for dig, så det er komplet ren afinstallerings-program.

Prøv 'AcroCleaner:

https://www.adobe.com/devnet-docs/acrobatetk/tools/Labs/cleaner.html
-Benyt venligst efter to hyperlinks af 'EULA'.

Brug den som siger eks. blå teksk 'Feb 9, 2021: 64-bit installer, all tracks.'.
Genstart når du er færdig, og se om du kan installere om. Hvis det stadig ikke virker, er det måske WU (Windows Update) du skal køre før du kan installere.

Giv feedback hvordan det går.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 20:14 #10
#8 Ja det var en forkert proces desværre
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 20:17 #11
Hopper af tråden. Håber du får det løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 20:32 #12
Lige en sidste:
Højreklikker du og vælger kør som administrator når du installerer?
Avatar billede Btimmer Seniormester
17. juni 2021 - 20:50 #13
Jeg er desværre blevet lidt forvirret og forstår ikke helt det hele. Nu venter jeg til imorgen og prøver at få installeret adobe igen.
Jeg syntes heller ikke jeg vil bruge jeres tid når jeg ikke er så god til at forstå hvad som skrives, men tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 21:10 #14
#13 Jeg har i en årrække haft Revo Uninstaller på min computer og bruger udelukkende den, når jeg fjerner programmer.
Afinstallerer man gennem tilføj fjern program, kan Revo ikke finde "resterne" bagefter. Mange programmer er dårlige til at fjerne alt. Mapper og registrerings oplysninger ligger tilbage, og når man så forsøger at geninstallere et program der har fejlet,  så "genbruger" Windows de efterladenskaber i den nye installation. Og så er man lige vidt.