Avatar billede nu_igen Professor
20. juni 2021 - 14:16 Der er 10 kommentarer

Overføre foto fra Ipad til win 7 - og ekstern disk

Hvordan får jeg overført mine fotos fra Ipad til min Win 7EKSTERNE disk? Imac /Win 7 - Bootcamp.
Jeg kunne også overføre til Mac delen, som jeg desværre har fået partitioneret med færre GB end Win partitionen, såfremt man ikke kan overføre til ekstern disk på Win.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 15:04 #1
OneDrive eller Dropbox kunne være en mulighed. Så kan du tilgå dine fotos, uanset hvor i verden, eller hvilken pc/mac/gadget du anvender.

Bemærk dog: det kan koste, hvis du har mange billeder/videoer.
Avatar billede nu_igen Professor
20. juni 2021 - 20:30 #2
Tak for svaret, men det drejer sig om 1500 billeder og der skal overføres via USB, ALTSÅ DIREKTE OPKOBLING MELLEM Pc og Ipad.
Jeg kan gøre det til pc’ens harddisk, men kan ikke få den externe HD frem.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2021 - 01:23 #3
Det lader til at du sagtens kan installere iTunes på din Windows og logge ind med din iCloud konto. Derefter kan du tilslutte det via usb eller via WiFi overføre data.

https://support.apple.com/guide/ipad/transfer-files-between-ipad-and-your-computer-ipad32dd03cd/ipados
-Tredje emne 'Transfer files between iPad and your Windows PC'.
Avatar billede nu_igen Professor
21. juni 2021 - 07:31 #4
Tak for linket. Jeg har fravalgt at bruge Icloud til mine 35.000 billeder (pc +Ipad) og bruger eksterne diske i stedet for. Jeg er modstander af ALT det, der kræver vedvarende månedlige betalinger . Så Icloud er kun på min Ipad  til det mest nødvendige for de gratis 5 Gb og slettet fra Pc.
Jeg havde en del ledige Gb på Mac partitionen og har overført billederne dertil. Vil dog gerne have dem på min 2 Tb eksterne disk også. Der ligger alle andre, smukt sorteret i kategorier med stikord. Det vil jeg så også gerne gøre med billederne fra min Ipad .
Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
21. juni 2021 - 07:49 #5
Ok. Jeg burde have kigget på prisen for at have 200 Gb på Icloud, så det vil jeg overveje. Hvor kan jeg læse om sorteringsmuligheder for billeder på Icloud?
Ingeborg
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2021 - 09:48 #6
Når man nævner iCloud er det ikke ensbetydende betaling mv. Følg anvisning for hvordan du kan overføre, eller benyt skyen til billede overførsler.

Husk, Apple OS og Windows OS har ikke samme platform og formatting af hdd er ikke samme.
Avatar billede nu_igen Professor
21. juni 2021 - 20:32 #7
Jørgen B. Jeg tror at min Eksterne HD er formateret til Win. Måske skulle jeg formatere en anden HD til  Apple ios? Det er meningen at jeg skal kunne håndtere mine Ipad billeder i et Windows billedbehandlingsprogram, hvor alle andre billeder ligger, så der er jo ingen fidus i at jeg overfører til en HD formateret til ios.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juni 2021 - 22:44 #8
overvej exFAT formatering - det burde du på begge platforme.
Avatar billede nu_igen Professor
22. juni 2021 - 08:43 #9
Hvordan gør man det, og det må vel være en NY HD? Jeg skal jo have omformateret, hvis jeg bruger de gamle og dermed slette indholdet?
Avatar billede fase Professor
25. juni 2021 - 14:45 #10
Hvis du vil formatere din en harddisk til exFat, så du kan bruge den til både windows og Apple, skal du bare flytte det, du vil bevare til en anden harddisk. Derefter vælger du at formatere disken med exFat. Så kan du flytte det, der var på disken, tilbage.