Avatar billede mccookie Seniormester
23. juni 2021 - 09:50 Der er 2 løsninger

Hent ALLE poster fra en anden tabel på baggrund af user number

Hej,

SELECT        Users.LastName, Users.FirstName, Users.Address, Users.City, Users.PostalCode, Users.Email, Users.WebPassword, Users.EndDate, Users.Status, Cards.CardIdentity, Cards.Blocked
FROM            Users INNER JOIN
                        Cards ON Users.PkUserNumber = Cards.FkUserNumber
WHERE        (Users.Status = 0) and Blocked = 0
ORDER BY Users.LastName

Sagen er den at nogle brugere har flere "Cards.CardIdentity" på samme bruger.

Kan jeg på snedig vis og hvordan, hente ALLE Cards.CardIdentity som findes pr. bruger, og kun få det ud på en række?

Lige nu henter den to rækker hvis der er to Cards.CardIdentity og en hvis der er en og så videre....
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2021 - 14:08 #2
Det bedste råd er nok at acceptere de flere rækker og lade applikationen håndtere dette.