Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juni 2021 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Billede-mappe kan ikke ses på intern drev

Jeg har et spørgsmål fra min svoger...

Han kan ikke se han's mappe med billeder når han går ind på D-drevet som han's interne HD hedder, men hvis han skriver Norge i søgefeltet forneden kan han se de billeder har har fra deres tur til Norge og hvis han går ind på d-drevet og prøver at oprette en ny mappe som hedder "Billeder" kommer den og skriver at der allerede er en mappe med det navn...

Han fik opdateret sin Windows 10 i går hvor han måtte ringe til MS fordi der var en opdatering til Windows 10 som Windows Update ikke havde hentet færdigt og som den så ikke kunne installere og blev ved med at komme med fejl og hende fra MS overtog han's computer og fik orden på den med hensyn til opdateringen
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. juni 2021 - 20:09 #1
Lige med billeder skal man skelne mellem mappe og bibliotek.

Du skiver hans interne harddisk hedder d:  han har vek også C: det hedder drevet windows booter på altid - det kan være en extern disk men det indbyder næsten til problemer..
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juni 2021 - 20:52 #2
Det er en harddisk som vi har sat i efter at han har købt den og derfor hedder drevet D:  for Windows er installeret på C-drevet som sad i da han købte den.
Jeg glemte at skrive at det er en HP Omen Pc han har købt.
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juni 2021 - 21:02 #3
Fik ikke lige set det du havde skrevet med at skelne mellem mappe og bibliotek for som jeg ser det, er det da det samme...
Men når man højreklikker et tomt sted på drevet og trykker på "Ny" er det "Mappe" man vælger...
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juni 2021 - 21:30 #4
Prøv at gå til Kontrolpanelet vælg Indstillinger for Stifinder.
vælg fanen Vis: Marker Vis skjulte filer mapper og drev.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juni 2021 - 21:32 #5
Som billedvejledning!

https://ibb.co/qsH3p84
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. juni 2021 - 23:09 #6
Jeg skulle hilse fra min svoger og sige tak til Poko1 for nu kan han godt se det hele, men det må være noget hende fra MS har fået lavet i går da hun fik rodet med han's pc for at den kunne hente og installere den opdatering han havde problemer med.

Mappen "Billeder" er også mere svag end de andre mapper er som er tegn på at hende fra MS har fået gjort så den er blevet "skjult" for jeg har været inde på min pc samme sted som du har beskrevet og min står ikke til at vise skjulte filer, mapper og drev.
Så jeg har sagt at han skal ringe til MS igen og få dem til at ændre det tilbage så han det bliver synligt igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2021 - 05:41 #7
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på WindowsTasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Dette tager lidt tid så vær tålmodig!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2021 - 09:59 #8
højreklik på 'Billeder' mappen, og vælg Egenskaber. I fanebladet Generelt er der i bunden en 'Skjult' kasse - den skal ikke være markeret.
Avatar billede pentium4 Juniormester
30. juni 2021 - 16:27 #9
Tak til alle for input og det "Claes57" skrev havde min svoger også fået at vide da han ringede til MS som var inde og overtage styringen af han's pc og så fik også samtidigt ryddet op i nogle mapper som hende der var inde i går ikke havde fået slettet og det var også hende som havde fået markeret skjult-kassen...