Avatar billede pjatmail Mester
03. juli 2021 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hard drive - Not installed

Hej
Denne Dell, bærbare pc er begyndt at vise denne besked:
Hard drive - Not installed
Derefter kan der klikkes på "continue" - en skærm vises i et splitsekund hvorefter den bliver sort indtil der igen trykkes på startknappen, og det hele starter forfra.
Hvor skal jeg starte for at få dette løst?
Avatar billede pjatmail Mester
03. juli 2021 - 12:31 #1
jeg har netop filmet opstartet og kunne se at jeg kunne vælge at klikke play for at starte en scanning. Dét kunne jeg dog ikke nå
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2021 - 12:35 #2
Harddisken er måske “stået af”. Pil den ud og sæt den i en sata Dock eller en holder til en ekstern harddisk og undersøg den på en anden pc.
Avatar billede pjatmail Mester
03. juli 2021 - 12:59 #3
Ja noget tyder på at det er harddisken der er stået af. Jeg fulgte denne vejledning
https://www.youtube.com/watch?v=dupH2YrD6OY
Er der en chance for at redde noget som helst af de data der ligger på den?
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2021 - 13:28 #4
Ja, men det kræver ofte et betalingsprogram, der kan skanne harddisken. Det er vigtigt, at harddisken bruges mindst muligt fra nu af. Hvis det er altafgørende at redde dine fotos, dokumenter etc. så kunne du overveje et professionelt firma. Det er relativ dyrt, men absolut bedste chance. Du kan også være heldig at redde data selv. Det kræver tilslutning af harddisk til anden pc med et genskabelsesprogram. Forudsætter selvfølgelig at disken kan rotere og aflæses.