Avatar billede Mutzen Praktikant
08. juli 2021 - 13:02 Der er 3 kommentarer

Problemer med Outlook/Gmail

Jeg har et problem med mine mail: når jeg fx sender en mail fra min gmail, så kommer der ofte en hurtig retur mail :Systemadministrator: kan ikke leveres. Når jeg så kigger i sendte mail, er den sendt fra Outlook, “på vegne af min gmail”. Jeg bruger aldrig min Outlook til at sende fra, men den ligger default som afsender i “fra”.
Håber en kan løse mysteriet for mig.
Avatar billede KHN Guru
08. juli 2021 - 13:35 #1
Er din mail opsat som IMAP eller POP3 og hvor sender du dine mail fra, hvis det ikke er fra Outlook?
Er din mail opsat som IMAP, så kan du gennemgå dine indstillinger og se om det svarer til nedenstående:

Beskrivelse: Google Mail
Servertype: IMAP-mailserver
Servernavn: imap.gmail.com    Port: 993
Brugernavn: Din email-adresse

Sikkerhedsindstillinger
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: OAuth2

Udgående server (SMTP)
Servernavn: smtp.gmail.com
Port: 465
Brugernavn: Din email-adresse
Godkendelsesmetode: OAuth2
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Avatar billede Mutzen Praktikant
12. juli 2021 - 11:50 #2
Mange tak, det vil jeg forsøge.
Avatar billede Mutzen Praktikant
13. juli 2021 - 07:55 #3
Jeg bruger Outlook til Microsoft 365. Der er opsat 2 konti: Gmail (default) og Outlook. Jeg sender kun mail fra Gmail kontoen.
Indstillinger er som du har beskrevet, dog kan jeg ikke se noget om "Godkendelsesmetode: OAuth2".
Under "Indgående post" og "Udgående post" er "Kræv logon med godkendelse af sikker adgangskode (SPA)" ikke afkrydset.
Under "Udgående post" er "Serveren til udgående mail (SMTP) kræver godkendelse" afkrydset og "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående mail" valgt.
Under "Udgående post" Login krav (SPA) er ikke afkrydset under Indgående post. Under Udgående post er