Avatar billede lusodana Seniormester
12. juli 2021 - 10:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbning af DVD

Jeg fik en DVD fra kiropraktor med røntgenbilleder. Hvorfor kan jeg ikke læse filerne?
Stifinderen kan vise en DVD-drevet hvis jeg indsætter en DVD med f.eks. billeder men viser ikke DVD-drev med DVD fra kiropraktor.

Jeg kører Windows 10 på en en EliteBook 8730w.
Avatar billede Erik K Ekspert
12. juli 2021 - 11:29 #1
Det kan skyldes at din afspiller ikke kan vise billeder i det format kiropraktoren har brugt.
Prøv at downloade den afspiller der hedder VLC.
Den kan vise næsten alle formater.
Find den på hjemmesiden videolan.org
Avatar billede Erik K Ekspert
12. juli 2021 - 11:31 #2
VLC er gratis
Avatar billede eurositi Ekspert
12. juli 2021 - 11:49 #3
Hvis alle andre DVD'er opfører sig pænt, er det den specifikke disk, der har et problem. Og som du beskriver fejlen, får jeg en mistanke om, at kiropraktoren ikke har afsluttet / lukket (finalized) DVD'en, inden den blev udleveret til dig.

Når man brænder data til en CD eller DVD, skal DVD'en lukkes / afsluttes, før det er muligt for andre computere end dén, som lavede den, at se, hvad der ligger på den. Hvis kiropraktoren bare har kopieret billederne over på DVD*en uden at gøre andet, er dette forklaringen.

Der findes ingen nem måde for dig at få adgang til billederne på, så jeg vil anbefale, at du beder kiropraktikeren om at sende dig billederne digitalt. Hvis dette ikke er en mulighed, må du decideret spørge vedkommende om at brænde en ny DVD - og spørg specifikt om, om de har husket at afslutte/finalize DVD'en, inden de udleverede den.

Hvis vedkommende ikke forstår, hvad du mener, har den pågældende person faktisk bekræftet mistanken. En DVD fungerer ikke som en USB-pind.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2021 - 16:11 #4
Tag en usb pind med hen til kiropraktor og få dem ført over på den i stedet for dvd skive.
Avatar billede frem-ad Professor
13. juli 2021 - 06:46 #5
Jeg har fået hvor det er MR scanning, og når jeg åbnede dvd er der et et special program på og den kan kun læse der igennem. Jeg ved ikke om det er det samme med røntgen.
Avatar billede posten Juniormester
14. juli 2021 - 15:44 #6