Avatar billede Mik2000 Professor
21. juli 2021 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scan stregkode fra mobilkamera til form field

Jeg vil gerne kunne følgende

Have et formfelt på en side
Lave en knap man klikker på som åbner kamera på mobil
Når man så scanner en stregkode så returneres det scannede tilbage til formfeltet

Nogle der kender et bibliotek eller lign. som er i stand til dette? ...eller ved om det er muligt?

... gerne noget der både virker på Android og iPhone, men ellers bare noget der virker på Chrome/Android
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. juli 2021 - 12:59 #1
Har du forsøgt med følgende søgning på google: barcode scanner library
Avatar billede Mik2000 Professor
22. juli 2021 - 13:19 #2
Ja selvfølgelig og mange andre søgninger, ligesom jeg også har søgt på Github mv.

Har også fundet noget forskelligt, og prøvet nogle. En del er dog meget gammelt, noget virker ikke, andet kan ikke gøre det i felter som jeg ønsker, andre får ikke lov at få adgang til mobilens kamera osv.

Det er jo derfor jeg spørger her, fordi der måske er nogle der har erfaring med noget eller kender nogle der bruger noget, som de ved virker til formålet
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. juli 2021 - 14:37 #4
Uden jeg kender noget til iphone/android app kodning, så kan jeg ikke se det skal være den store udfordring at lave følgende:

Klik på "kamera" og scan en barcode. Den "modtagne" barcode skal efterfølgende indsættes i et formfelt.
Det lyder umiddelbart som en "nem" opgave. Men igen: Hvad ved bønder om agurkesalat?
Avatar billede Mik2000 Professor
23. juli 2021 - 19:50 #5
Det er egentlig ikke app kodning - det er bare webkodning - javascript - dvs. fra en webside
Men så man får adgang til telefonens kamera og kan scanne
Lidt som den supportsiden henviste til
https://form.jotform.com/212035922163043
.... men bare noget man kan lave på sin egen side
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2021 - 20:17 #6
Har du kigget på dette: https://github.com/serratus/quaggaJS