Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 21:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværksproblemer!!\"\"?#

Jeg har et lille netværk mellem to pc´ere. Det virkede fint indtil jeg købte et nyt netværkskort (Surecom)! Jeg kunne ikke rigtigt få det hele til at virke, så jeg prøvede med det gamle, men uden resultat, det virkede heller ikke, det undrede jeg mig meget over!

Jeg kan ikke pinge hver især, eller se dem på listen, på den ene kører jeg win2k og den anden win98. Jeg har opsat det efter de forskellige styresystemer!!!

Er der nogen forslag til hvad der kan være galt?

Hilsen MixMaster, der meget snart gerne vil have dette til at virke!!!
P.S. Jeg har desværre kun fire point nu, men en skylder mig over 700 så der kommer mere!
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. august 2001 - 23:34 #1
Er der nogen form for konfliter på din computer, har du installeret de nyeste driver? Er det hub du kører? Eller er det et dirékte kabel imellem dine computer?
Avatar billede drone Nybegynder
29. august 2001 - 23:41 #2
Kan maskinerne ping sig selv ? ping 127.0.0.1
Hvis ikke så list lige hvilke protokoler du har installeret.
Avatar billede mixmaster Nybegynder
30. august 2001 - 10:50 #3
Nyeste drivere er installeret, ingen konflikter, de kan pinge sig selv og jeg kører direkte kabel. Med et crossed kabel så det passer til!

Hilsen MixMaster
P.S. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre det lyder helt vildt underligt.
P.P.S. I win2k logbogen siger den at der er et eller andet med at den anden computer siger den vil være masterbrowser! Hvad er det?
Avatar billede twinmaker Nybegynder
30. august 2001 - 11:08 #4
Har du afinstalleret de gamle drivere ?
Prøv evt. at afinstallere TCP/IP og så installer
dem igen, det har ofte løst mange af mine netværksproblemer.
Avatar billede mixmaster Nybegynder
30. august 2001 - 11:13 #5
Jeg har lavet en ren windows installation flere gange.!\"#¤%& Det bliver bare mere og mere underligt for vær dag!!!!!!!!!!

Hilsen MixMaster der ikke aner hvad han skal gøre!
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
30. august 2001 - 12:57 #6
kører du med  statisk ip???
du har vel husket at sætte undernet maske til det samme: 255.255.255.0
hvis der ingen konflikter burde det også virke
Avatar billede drone Nybegynder
30. august 2001 - 13:33 #7
Kører du med en firewall ? Zonealarm måske ? Så skal du lige rette lidt i opsætningen af den. Prøv til at starte med at slå den fra.
Avatar billede drone Nybegynder
30. august 2001 - 13:36 #8
Hvis du har installeret:
Klientprogram til microsoft netværk
Fil- og udskriftsdeling
TCP/IP
Burde der ikke værre mere der skulle gøres. For at pinge hinanden.
Win98 maskinen bør du sætte til logon til microsoft netværk.
Det brugerid og password som du logger på win98 maskinen. bør oprettes som bruger på win2k maskinen.
Husk at del noget ud.
Avatar billede mixmaster Nybegynder
30. august 2001 - 13:55 #9
Jeg ved ikke hvad statisk IP vil sige, men undernetmasken er sat som 255.255.255.0 på begge!
Er det virkelig nødvendigt at dele noget ud for at kunne pinge hinanden?
Men alt det andet du siger (drone) har jeg klaret.
Jeg tror jeg bliver nødt til at teste med et andet kabel. Det er bare underligt for der lyser dioder på begge der fortæller at kablet er tilsluttet og win2k kommer op og siger hvis jeg tænder eller slukker den anden computer.

Hilsen MixMaster
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
30. august 2001 - 20:25 #10
med statisk ip, mener jeg om du har givet dem en fast ip, eller dine computer selv henter en ip hver gang du starter den op....
Avatar billede mixmaster Nybegynder
30. august 2001 - 21:14 #11
Jeg har tildelt dem henholdsvis 10.0.0.1 og 10.0.0.2 men det mystiske er jo at det har virket før og lige pludselig gør det ikke heller ikke med det gamle netkort.
Jeg tror jeg tester kabel i morgen!!!

Hilsen MixMaster
Avatar billede drone Nybegynder
31. august 2001 - 13:14 #12
Ikke at jeg tror det gør nogen forskel, men normalt bruger 192.168.000.001, 192.168.000.002 etc. og netmaske 255.255.255.0.
Og nej du det er ikke nødvendigt at dele noget ud for at pinge.
Jeg gentager lige et spørgsmål, bruger du en firewall ?

Hvad hedder dit surecom netkort ?
Prøv at hente en opdateret driver
http://www.surecom-net.com/support/download/dl-drvs.htm
Avatar billede mixmaster Nybegynder
08. september 2001 - 11:52 #13
Jeg har skiftet det ene netkort ud med et andet jeg havde liggende og pludselig virkede det hele!

Avatar billede drone Nybegynder
08. september 2001 - 14:22 #14
Og selv tak for hjælpen ? ! ! ?