Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. august 2021 - 15:12 Der er 4 kommentarer

VGA til USB-C virker ikke på min Windows X

Hej.

Jeg har skærm fra mit arbejde som jeg har fået med hjem.
Skærmen bruger VGA, men der sidder kun hdmi og USB-C stik i min computer.
Derfor har jeg skaffet en Satechi VGA til USB-C adapter, men computeren bliver ved med at sige at der er begrænset signal til enheden, og skærmen forbliver sort.

Nogen forslag til hvordan jeg løser denne udfordring?

Mvh.
Jakob.
Avatar billede INK Ekspert
11. august 2021 - 15:36 #1
Har set følgende på en hjemmeside, der sælger denne adaptor:
Vigtig info: USB-C porten på din enhed skal understøtte "DisplayPort Alternate mode" for at du kan bruge denne adapter.

Du må derfor undersøge om din PC understøtter dette. Google søgning fortæller, at ikke alle har den funktion.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2021 - 17:31 #2
send skærm retur til firmaet - de må skrotte deres hardware selv. En god, moderne skærm koster ikke meget, og er LANGT bedre end it-affald. Aftal med chefen, at du køber en skærm, og de betaler (og tager den gamle retur)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2021 - 20:12 #3
USB til skærm har jeg aldrig fået til at virke. Men en HDMI-VGA converter plejer at virke. F.eks.: https://www.proshop.dk/Skaermkabel/DELTACO-HDMI-to-VGA-Adapter/2379278

Men som #2 siger - gammelt bras, køb en ny.
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
12. august 2021 - 08:51 #4
Tak for jeres svar.

Nu har jeg også prøvet på min kærestes MacBook, og der virker VGA til USB-C uden problemer.
Så det ville jo være nærliggende at tro det handler om, at mine Windows maskiner ikke understøtter DisplayPort Alternate mode - selvom den bar to indgange til USB-C.

Jeg ville benytte en VGA til HDMI løsning, hvis ikke det var fordi jeg allerede har en anden skærm tilsat i den ene HDMI-indgang jeg har, hvorfor jeg gik med USB-C.

Nogen der ved om man kan få sin Windows til st understøtte DisplayPort ?