Avatar billede Djemillo Praktikant
17. august 2021 - 16:11 Der er 4 kommentarer

Ethernet Port defekt efter flytning

Hej alle eksperter

Jeg har fået det problem at mit Ethernet Port i PC'en, af en eller anden grund er holdt op med at virke efter jeg er flyttet.

Pc'en er blevet brugt helt op til den dag jeg skulle flytte, og blev sat op samme dag.

Dagen efter hvor jeg modtog min router, har ethernet porten ikke virket i pc'en.
Har prøvet 4 forskellige ethernet kabler men intet ser ud til at virke.

Håber i har nogle gode råd som jeg kan prøve :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2021 - 17:03 #1
Du skriver Dagen efter hvor jeg modtog min router, har ethernet porten ikke virket i pc'en.

Jeg har kikket lidt på netter og har en ide om at routeren skal aktiveres.
Nu skriver du jo ikke hvilken udbyder du har,  men skriv i søgefeltet "aktiver router" så kommer der flere eksempler frem.
Avatar billede Djemillo Praktikant
17. august 2021 - 17:57 #2
Hej ErikHg

Det glemte jeg selvfølgelig at skrive men routeren var blevet aktiveret inden PC'en kom op og portene i router virker helt fint.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2021 - 18:22 #3
Jeg har fundet noget her - jeg ved ikke om det kan hjælpe:

http://www.hvordan.dk/hvordan-nulstiller-man-sin-router-reset
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. august 2021 - 20:43 #4
Eller også er din PC sat til at have fast (statisk) IP adresse, som ikke passer med netværket på den ny router. Er det noget der ringer?

Du kan prøve at søge på "Netværksnulstilling" og køre den fejlsøgning der er indbygget i Windows.