Avatar billede GCH Praktikant
18. august 2021 - 13:57 Der er 5 kommentarer

Grafikkort i stykker

Mit gamle grafikkort som var et Radeon og kan ikke fås mere,er i stykker,
så nu er mit spørgsmål om jeg kan købe et eksternt grafikkort og så bruge det i stedet for det der ikke virker.
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2021 - 16:49 #1
Er det i en bærbar eller stationær computer?

Fortæl os PC'ens fabrikat og modelnummer, så bliver det lettere at hjælpe dig.
Avatar billede GCH Praktikant
19. august 2021 - 16:29 #2
Stationær Acer Predator med Radeon 7770 grafikkort,gammel maskine men kører super godt,
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2021 - 18:19 #3
Ja, du kan godt finde et nyt grafikkort, som kan erstatte det gamle. Da computeren nok har 8-9 år på bagen, så er det sikkert begrænset, hvad du ønsker at bruge på et nyt. Grafikkort er af forskellige årsager steget meget i pris det seneste års tid, men hvis du var tilfreds med dit gamle Radeonkort, vil jeg anbefale at kigge på f.eks. et Nvidia 1050-kort, selv om det første gang kom på markedet for et par år siden:

https://www.pricerunner.dk/sp/nvidia-gtx-1050.html

De nyere modeller er svære at finde og koster en formue. Hvis du kan finde et Nvidia GTX 1650 til en rimelig pris, så køb det i stedet.
Avatar billede GCH Praktikant
20. august 2021 - 16:21 #4
Det vil jeg da gøre og mange tusind tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2021 - 22:31 #5
Velbekom.