Avatar billede allanancher Novice
19. august 2021 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

installation af windows

Hej alle.
Jeg har en bærbar gamer med slot til to memorysticks.
Windows er installeret på det første.
Jeg skal montere et ekstra stick med mere hukommelse, men det er et sata og det er kun det første slot, der er kompatibelt med sata.
Kan jeg skifte det første stick til slot 2 og indsætte den nye sata i slot 1?
Skal jeg ind i bios og ændre rækkefølgen på load af system?
kan man bruge andet end c-drev til Installation af styresystem?
Jeg håber nogen kan hjælpe, hilsen Allan.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. august 2021 - 08:02 #1
Umiddelbart er der risiko for at du blander noget sammen.
Memory sticks som du skriver, det er typisk udtryk for ram (hukommelse). Hvor i mod windows installeres på en harddisk.

Du burde fint kunne flytte rundt på to harddiske og bios vil selv finde ud af at boote fra den rigtige disk.
Avatar billede allanancher Novice
20. august 2021 - 08:47 #2
Tak for hjælpen, dejligt at vide, før jeg skiller det hele ad igen. (msi gs65=bundkort omvendt=skille det hele ad....)
God weekend, hilsen Allan
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. august 2021 - 11:57 #3
#1 - Jeg syntes også det virkede lidt forvirrende, men godt det kom på plads :-)
Avatar billede allanancher Novice
20. august 2021 - 12:08 #4
Skift af position af de to ssd done, og det virker, jubiiii.
Tak, hilsen Allan.